Dystanse to metalowe elementy, które zakłada się między felgę a piastę, zwiększając tym samym rozstaw kół. Dlaczego stosuje się takie rozwiązanie? Jak dobrać odpowiednie dystanse do swojego samochodu? I jakie są zalety oraz wady zmiany parametrów geometrii zawieszenia?
Podłączenie samochodu pod komputer to standardowe postępowanie podczas awarii. Każde auto wyposażone jest w złącze diagnostyczne – inaczej OBD II – znajdujące się zazwyczaj w kabinie, w miejscu, do którego łatwo można się dostać. Dawniej wyłącznie fachowcy dysponowali testerami lub komputerami diagnostycznymi. Dziś wystarczy specjalny interfejs, żeby samodzielnie ocenić skalę problemu.
Czy da się skutecznie zabezpieczyć lakier przed zanieczyszczeniami drogowymi takimi jak piasek, kamyki, błoto lub sól? A co z promieniowaniem UV? Producenci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, stworzyli różne produkty, które z założenia mają chronić delikatną powłokę lakieru. O jakich produktach mowa? Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najpopularniejszych rozwiązań.
Odpowiadając na tytułowe pytanie, mówimy: można, ale zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany niektórych części układu wydechowego. O jakich częściach mowa i ile to kosztuje?
Zaciski hamulcowe to te elementy, które sprawiają, że klocek hamulcowy styka się z tarczą. Pełnią naprawdę kluczową rolę, dlatego ze względów bezpieczeństwa powinny być w jak najlepszym stanie. Aby zaoszczędzić na wymianie tych podzespołów, można je zregenerować. Jak to zrobić?
Zacznijmy od oczywistego stwierdzenia – olej to płyn eksploatacyjny, który należy regularnie wymieniać. Dlaczego? Ponieważ stary i zużyty może wpłynąć na awarie np. napinacza paska rozrządu, pompy vacum albo turbosprężarki. W jaki sposób olej się zużywa i na co należy szczególnie uważać, wyjaśniamy w poniższym artykule.
Na rynku przez cały czas pojawiają się nowinki technologiczne, które mają wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy, a także na poziom komfortu kierowców i pasażerów. Taką nowością są m.in. kierunkowe klocki hamulcowe stosowane w samochodach hybrydowych oraz elektrycznych. Na czym polega ich innowacyjność?
Sezon na opony zimowe trwa w najlepsze, dlatego większość kierowców ma już za sobą wizytę w warsztacie albo samodzielną wymianę kół. Warto jednak wiedzieć, że na rynku poza zimówkami i oponami letnimi są także dostępne wersje całoroczne. Kto może z nich skorzystać?
Przygotowaliśmy zestawienie najbardziej awaryjnych samochodów wyprodukowanych po 1997 roku. Pod lupę wzięliśmy zarówno pojawiające się problemy techniczne, jak i korozję. Jeśli planujecie zakup używanego auta, sprawdźcie, czy wybrany przez Was model nie znalazł się na poniższej liście.
Wymiana akumulatora w samochodzie wyposażonym w system start-stop może okazać się bardziej problematyczna niż początkowo się wydawało. Pierwszą trudność napotyka się zazwyczaj już na etapie lokalizacji baterii, kolejną – przy wyborze nowego urządzenia, a następną – w momencie adaptacji nowego akumulatora. O tym wszystkim piszemy poniżej.
Reflektory ksenonowe montowane we współcześnie produkowanych pojazdach są bardzo nowoczesne. Zarówno ksenony, jak i bi-ksenony mają zazwyczaj system automatycznego oczyszczania, który zastąpił wycieraczki mechaniczne oraz automatycznej regulacji zasięgu pozwalającej na szybkie reagowanie reflektorów na zmiany pochylenia na drodze. Tego typu światła mają swoje niekwestionowane zalety, ale niestety także wady.
Układ rozrządu w pojazdach dostarcza mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindra i odpowiada za odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. W nowoczesnych jednostkach stosuje się tak zwane zmienne fazy rozrządu. Co to takiego i jak to działa? Jakie są wady tego rozwiązania?