Instalacja elektryczna we współczesnych samochodach to nie tylko reflektory LED, czy ekran komputera pokładowego, lecz także to, czego nie widać, czyli sterownik silnika oraz alternator. Jaka jest standardowa żywotność poszczególnych elementów tej instalacji? Kiedy trzeba wymienić alternator albo kupić nowe lampy?
Układ chłodzenia odpowiada przede wszystkim za odprowadzanie nadmiaru ciepła i utrzymanie temperatury silnika na odpowiednim poziomie. Jeżeli dochodzi do awarii w elementach tego układu, skutki mogą być naprawdę poważne – w najgorszym wypadku jednostka napędowa ulega zatarciu. Jakie są zatem najczęstsze problemy z układem chłodzenia?
Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.
W silniku każdy, nawet najmniejszy podzespół, musi działać prawidłowo, aby cała jednostka napędowa mogła wykonywać swoją pracę. Jeżeli dojdzie np. do awarii odmy olejowej, olej zacznie wyciekać przez uszczelki, powodując zalanie silnika. Jak działa odma i co zrobić, żeby uniknąć problemów z tym elementem?
Zanim podpisze się umowę zakupu samochodu używanego, warto zajrzeć pod maskę i sprawdzić, w jakim stanie jest najdroższy element, czyli jednostka napędowa. Co można zobaczyć na pierwszy rzut oka? I kiedy lepiej zrezygnować z danego pojazdu, jeżeli nie chce się ponosić dużych kosztów naprawy?
Instalacja gazowa to rozwiązanie wybierane przez tych kierowców, którym zależy na oszczędności na paliwie. W końcu LPG jest mniej więcej o połowę tańsze od benzyny. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie każdy silnik dobrze reaguje na zagazowanie, dlatego poniżej przedstawiamy listę jednostek doskonale współpracujących z instalacją gazową.
Kute felgi to duży wydatek, dlatego przed zakupem warto się dwa razy zastanowić, czy rzeczywiście opłaca się ponosić takie koszty. Jakie są największe zalety kutych felg? W jaki sposób są produkowane? Ile to dokładnie kosztuje? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.
Jeżeli dochodzi do awarii w układzie kierowniczym, zazwyczaj problem leży po stronie końcówek drążków, czyli elementów, które łączą drążek ze zwrotnicą. Jak rozpoznać, że końcówki są już zużyte i trzeba je wymienić? Czy należy wówczas kupić albo zrobić coś jeszcze? I ile to będzie kosztowało?
Coraz częściej kierowcy mają dwa czy trzy samochody. Jednym z nich poruszają się na co dzień – np. autem firmowym – a pozostałe przede wszystkim stoją w garażu, bo np. zostały kupione do rekreacyjnej jazdy w okresie letnim. Zanim ponownie uruchomi się pojazd, który przez dłuższy czas był nieużywany, trzeba sprawdzić kilka elementów. Jakich?
Amortyzatory wzmocnione pełnią taką samą funkcję jak ich standardowe odpowiedniki – tłumią drgania powstające w trakcie jazdy, a także wpływają na przyczepność samochodu. Różnią się za to budową i są nieco sztywniejsze, dlatego sprawdzą się w autach, które poruszają się z dużym obciążeniem lub jeżdżą po bardzo nierównych drogach. A wiecie, co ile powinno się wymieniać amortyzatory?
Współcześnie montowane wtryskiwacze to dość skomplikowane i delikatne elementy, które łatwo mogą ulec uszkodzeniu. Takie uszkodzenie wiąże się z kosztowną naprawą, dlatego warto zrobić wszystko, aby jak najdłużej działały bez zarzutu. Jak uniknąć awarii tego podzespołu?
Zadanie sprzęgła jest pozornie proste – rozłącza napęd pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów ani płynne ruszanie lub zatrzymywanie się bez wyłączenia napędu. Trzeba jednak pamiętać, że ma ono określoną żywotność i po pewnym czasie wymaga wymiany. Jak można rozpoznać kończące się sprzęgło?