Kute felgi to duży wydatek, dlatego przed zakupem warto się dwa razy zastanowić, czy rzeczywiście opłaca się ponosić takie koszty. Jakie są największe zalety kutych felg? W jaki sposób są produkowane? Ile to dokładnie kosztuje? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.
Jeżeli dochodzi do awarii w układzie kierowniczym, zazwyczaj problem leży po stronie końcówek drążków, czyli elementów, które łączą drążek ze zwrotnicą. Jak rozpoznać, że końcówki są już zużyte i trzeba je wymienić? Czy należy wówczas kupić albo zrobić coś jeszcze? I ile to będzie kosztowało?
Coraz częściej kierowcy mają dwa czy trzy samochody. Jednym z nich poruszają się na co dzień – np. autem firmowym – a pozostałe przede wszystkim stoją w garażu, bo np. zostały kupione do rekreacyjnej jazdy w okresie letnim. Zanim ponownie uruchomi się pojazd, który przez dłuższy czas był nieużywany, trzeba sprawdzić kilka elementów. Jakich?
Amortyzatory wzmocnione pełnią taką samą funkcję jak ich standardowe odpowiedniki – tłumią drgania powstające w trakcie jazdy, a także wpływają na przyczepność samochodu. Różnią się za to budową i są nieco sztywniejsze, dlatego sprawdzą się w autach, które poruszają się z dużym obciążeniem lub jeżdżą po bardzo nierównych drogach. A wiecie, co ile powinno się wymieniać amortyzatory?
Współcześnie montowane wtryskiwacze to dość skomplikowane i delikatne elementy, które łatwo mogą ulec uszkodzeniu. Takie uszkodzenie wiąże się z kosztowną naprawą, dlatego warto zrobić wszystko, aby jak najdłużej działały bez zarzutu. Jak uniknąć awarii tego podzespołu?
Zadanie sprzęgła jest pozornie proste – rozłącza napęd pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów ani płynne ruszanie lub zatrzymywanie się bez wyłączenia napędu. Trzeba jednak pamiętać, że ma ono określoną żywotność i po pewnym czasie wymaga wymiany. Jak można rozpoznać kończące się sprzęgło?
Dystanse to metalowe elementy, które zakłada się między felgę a piastę, zwiększając tym samym rozstaw kół. Dlaczego stosuje się takie rozwiązanie? Jak dobrać odpowiednie dystanse do swojego samochodu? I jakie są zalety oraz wady zmiany parametrów geometrii zawieszenia?
Podłączenie samochodu pod komputer to standardowe postępowanie podczas awarii. Każde auto wyposażone jest w złącze diagnostyczne – inaczej OBD II – znajdujące się zazwyczaj w kabinie, w miejscu, do którego łatwo można się dostać. Dawniej wyłącznie fachowcy dysponowali testerami lub komputerami diagnostycznymi. Dziś wystarczy specjalny interfejs, żeby samodzielnie ocenić skalę problemu.
Czy da się skutecznie zabezpieczyć lakier przed zanieczyszczeniami drogowymi takimi jak piasek, kamyki, błoto lub sól? A co z promieniowaniem UV? Producenci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, stworzyli różne produkty, które z założenia mają chronić delikatną powłokę lakieru. O jakich produktach mowa? Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najpopularniejszych rozwiązań.
Odpowiadając na tytułowe pytanie, mówimy: można, ale zazwyczaj wiąże się to z koniecznością wymiany niektórych części układu wydechowego. O jakich częściach mowa i ile to kosztuje?
Zaciski hamulcowe to te elementy, które sprawiają, że klocek hamulcowy styka się z tarczą. Pełnią naprawdę kluczową rolę, dlatego ze względów bezpieczeństwa powinny być w jak najlepszym stanie. Aby zaoszczędzić na wymianie tych podzespołów, można je zregenerować. Jak to zrobić?
Zacznijmy od oczywistego stwierdzenia – olej to płyn eksploatacyjny, który należy regularnie wymieniać. Dlaczego? Ponieważ stary i zużyty może wpłynąć na awarie np. napinacza paska rozrządu, pompy vacum albo turbosprężarki. W jaki sposób olej się zużywa i na co należy szczególnie uważać, wyjaśniamy w poniższym artykule.