Tuning – słowo, które kojarzy się z bardzo agresywnie jeżdżącymi autami. Tak na prawdę, nie dotyczy tylko maksymalnie podkręconych pojazdów. W praktyce, samochodów po tuningu – czy to mechanicznym, czy chiptuningu – jest coraz więcej. Dlaczego? Bo czasami niewiele wystarczy, żeby odczuć większą moc znacznie wpływającą na jakość prowadzenia.
Słyszysz: „jazda po mieście”, myślisz: korki, światła, problemy z parkowaniem, wysokie krawężniki, progi zwalniające i dziury w asfalcie. To wszystko ma wpływ na tempo zużycia części samochodowych. Czy wybierzecie małe, kompaktowe auto, czy SUV-a, ewentualnemu zniszczeniu ulegną te same elementy. Na co zatem zwrócić uwagę, wybierając samochód do miasta?
Każdy producent podaje średnie spalanie dla swojego auta. Te dane katalogowe tworzy się w ścisłych warunkach laboratoryjnych, dlatego zazwyczaj mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Odchylenia od normy są standardem, jednak jeżeli pojawiają się naprawdę duże różnice, powinno stać się to powodem do niepokoju.
Jedną z pierwszych rzeczy, którą sprawdza się, szukając używanego samochodu, jest jego przebieg. W wielu wypadkach to właśnie ten parametr zdecyduje o zakupie. Dlaczego tak bardzo zwracamy uwagę na liczbę przejechanych kilometrów? Czy rzeczywiście ma to aż takie znaczenie?
Jeżeli w samochodzie zapala się przykładowo kontrolka „check engine”, zazwyczaj oznacza to duże wydatki. Pierwsze trzeba ponieść już na etapie diagnozy – przeciętne warsztaty liczą sobie około 100 zł za sprawdzenie, w czym jest problem. Czy można zatem samodzielnie odczytać błędy i zaoszczędzić?
AdBlue to specjalny płyn, który stosowany jest w układach wydechowych samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne. Dzięki AdBlue auta te mogą spełnić normę spalin EURO 6. W jaki sposób należy go używać i ile to kosztuje?
Układ wydechowy po pierwsze ma ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a po drugie redukować hałas zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Sportowa wersja zdecydowanie wpływa na głośność samochodu i co ciekawe, może zwiększać moc auta. Zanim jednak wymienicie seryjny układ, zadajcie sobie podstawowe pytanie – dlaczego chcecie to zrobić?
Urwany układ wydechowy to problem, który zdarza się najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie. Po prostu nagle słyszycie głośny dźwięk i już wiecie, że coś jest nie tak. Czy można samodzielnie poradzić sobie w takiej sytuacji? Kiedy konieczna będzie całkowita wymiana układu, a kiedy wystarczy naprawa?
Tłumik to niezbędny element układu wydechowego, który montowany jest w każdym aucie. Właściciele pojazdów mają możliwość wymiany fabrycznego tłumika na wersję sportową – dzięki temu wpływają na wygląd samochodu, dźwięk, a także w małym stopniu na jego osiągi. Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w produkcji tłumików sportowych, ale nie każdej warto zaufać. My polecamy markę…
Przez internet można teraz kupić dosłownie wszystko – od produktów spożywczych, przez ubrania, sprzęt elektroniczny, wędkarski, książki, aż po części samochodowe. Bardzo często to właśnie w sklepach online znajdziecie np. elementy układu wydechowego w najlepszej cenie. Potem wystarczy, że zlecicie ich montaż mechanikowi, a dzięki temu oszczędzicie na naprawie. Na co należy jednak uważać, żeby […]
Tłumik to przede wszystkim część funkcjonalna, która ma zmniejszać emisję hałasu. W Polsce prawo ściśle określa barierę hałasu – dla motocykli do 125 cm pojemności, wynosi ona 94 dB, zaś dla większych 96 dB. Tłumik w tego typu pojazdach jest bardzo widoczny, dlatego często właściciele decydują się na zamontowanie bardziej ozdobnej wersji urządzenia.
Filtry cząstek stałych montowane są w samochodach wyposażonych w silniki wysokoprężne. DPF-y, bo tak mówi się o nich w skrócie, mają za zadanie oczyszczać spaliny z sadzy. Gdy dojdzie do zatkania i regeneracja nie pomaga, trzeba wymienić urządzenie – tu rodzi się problem, ponieważ koszt naprawy jest bardzo wysoki. Z tego względu kierowcy często szukają odpowiedzi na pytanie co zrobić, aby wydłużyć życie filtra cząstek stałych? Odpowiadamy w artykule.