• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Polecane oleje silnikowe – mniej popularni producenci

Przyjęło się, że znana marka równa się doskonała jakość. Ma to odniesienie dosłownie do wszystkich gałęzi przemysłu, w tym również motoryzacji. Czy rzeczywiście warto kupować tylko produkty popularnych producentów? Przygotowaliśmy zestawienie wartych uwagi marek tworzących oleje silnikowe, których pewnie nie znacie.

Przedstawiamy Wam zestawienie mniej znanych marek olejów silnikowych, które specjalizują się wyłącznie w produkcji tych płynów eksploatacyjnych. To firmy z różnych krajów stawiające na doskonałą jakość w dobrej cenie.

Liqui Moly

Producent zza zachodniej granicy – niemiecka marka, która w zestawieniach i testach prowadzonych przez różnorodne firmy zajmuje wysokie pozycje. Laureat licznych wyróżnień za swoje oleje silnikowe. W Polsce dostępny od ponad dekady. Cenowo – średnia półka.

Millers

Angielskie produkty z czołówki. Firma istnieje na rynku od 1887 roku, przez cały czas zajmując się cieczami smarnymi. Oleje Millers wykorzystuje się w sportach motorowych ze względu na bardzo niski współczynnik tarcia w stosunku do wytrzymałości filmu olejowego. Marka wytwarza oleje XF Longlife o jakości OEM, czyli spełniające wymagania takich producentów jak BMW czy Jaguar oraz EE Longlife wzbogacone w nowoczesną technologię Nanodrive. Cenowo – średnia i wyższa półka.

Eneos

Doskonała jakość przeznaczona do samochód marek Honda, Mitsubishi oraz Toyota. Eneos to japońska firma tworząca popularne, choć nie w Polsce, zaawansowane technologicznie oleje silnikowe. Przedsiębiorstwo zaangażowane w MotoGP, Rallycross, Forumla DRIFT, NASCAR. Napędza także Subaru Poland Rally Team. Cenowo – niska półka.

Motul

Oleje wykorzystywane w rajdach Dakar, Le Mans czy serii MotoGP. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak działa we Francji. Produkty przystosowane do pracy w trudnych warunkach, odporne na wysokie temperatury, ale również przeznaczone do jazdy niewyczynowej. Każdy z nich ma wąską specjalizację – mimo to, ze względu na szeroką ofertę, da się je dopasować do wszystkich popularnych modeli aut. Cenowo – średnia półka.

Dwumasowe koło zamachowe – działanie, awaryjność, naprawa
Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.
więcej
Drżenie silnika na biegu jałowym – przyczyny
Tak naprawdę każdy silnik lekko drży na biegu jałowym. Drżenie zauważalne jest szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych. Nie ma w tym nic dziwnego, o ile drgania nie są na tyle mocne, że wyraźnie odczuwa się je w kabinie samochodu. Dlaczego czasami się tak dzieje?
więcej
Odma olejowa – działanie, awaryjność, naprawa
W silniku każdy, nawet najmniejszy podzespół, musi działać prawidłowo, aby cała jednostka napędowa mogła wykonywać swoją pracę. Jeżeli dojdzie np. do awarii odmy olejowej, olej zacznie wyciekać przez uszczelki, powodując zalanie silnika. Jak działa odma i co zrobić, żeby uniknąć problemów z tym elementem?
więcej