• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Polecane oleje silnikowe – mniej popularni producenci

Przyjęło się, że znana marka równa się doskonała jakość. Ma to odniesienie dosłownie do wszystkich gałęzi przemysłu, w tym również motoryzacji. Czy rzeczywiście warto kupować tylko produkty popularnych producentów? Przygotowaliśmy zestawienie wartych uwagi marek tworzących oleje silnikowe, których pewnie nie znacie.

Przedstawiamy Wam zestawienie mniej znanych marek olejów silnikowych, które specjalizują się wyłącznie w produkcji tych płynów eksploatacyjnych. To firmy z różnych krajów stawiające na doskonałą jakość w dobrej cenie.

Liqui Moly

Producent zza zachodniej granicy – niemiecka marka, która w zestawieniach i testach prowadzonych przez różnorodne firmy zajmuje wysokie pozycje. Laureat licznych wyróżnień za swoje oleje silnikowe. W Polsce dostępny od ponad dekady. Cenowo – średnia półka.

Millers

Angielskie produkty z czołówki. Firma istnieje na rynku od 1887 roku, przez cały czas zajmując się cieczami smarnymi. Oleje Millers wykorzystuje się w sportach motorowych ze względu na bardzo niski współczynnik tarcia w stosunku do wytrzymałości filmu olejowego. Marka wytwarza oleje XF Longlife o jakości OEM, czyli spełniające wymagania takich producentów jak BMW czy Jaguar oraz EE Longlife wzbogacone w nowoczesną technologię Nanodrive. Cenowo – średnia i wyższa półka.

Eneos

Doskonała jakość przeznaczona do samochód marek Honda, Mitsubishi oraz Toyota. Eneos to japońska firma tworząca popularne, choć nie w Polsce, zaawansowane technologicznie oleje silnikowe. Przedsiębiorstwo zaangażowane w MotoGP, Rallycross, Forumla DRIFT, NASCAR. Napędza także Subaru Poland Rally Team. Cenowo – niska półka.

Motul

Oleje wykorzystywane w rajdach Dakar, Le Mans czy serii MotoGP. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak działa we Francji. Produkty przystosowane do pracy w trudnych warunkach, odporne na wysokie temperatury, ale również przeznaczone do jazdy niewyczynowej. Każdy z nich ma wąską specjalizację – mimo to, ze względu na szeroką ofertę, da się je dopasować do wszystkich popularnych modeli aut. Cenowo – średnia półka.

Plusy i minusy silników D-CAT
Silniki D-CAT to nowoczesne jednostki wysokoprężne D-4D montowane w samochodach marki Toyota. Sama marka słynie przede wszystkim z niezawodności, ale ta niezawodność odnosi się przede wszystkim do silników benzynowych. A jak to wygląda w przypadku D-CAT-ów? Jakie są plusy i minusy tych napędów?
więcej
Zerwanie paska klinowego – co zrobić, żeby tego uniknąć?
Pasek klinowy to niewielki, ale znaczący element. Ten, kto kiedykolwiek musiał wzywać pomoc drogową, bo pasek zerwał mu się w trakcie jazdy, wie, jak kosztowna jest naprawa samochodu wtedy, gdy ta część się zepsuje. Jak zatem można uniknąć awarii paska? Co ile powinno się go wymieniać? I ile to tak naprawdę kosztuje?
więcej
Najczęstsze przyczyny przegrzania silnika
Każdy kierowca wie, że problemy z silnikiem zazwyczaj pociągają za sobą bardzo duże koszty naprawy – i zazwyczaj boi się jakichkolwiek awarii w tym zakresie. Tak jest również w przypadku przegrzania jednostki napędowej. Jakie są najczęstsze przyczyny przegrzania silnika i co robić, żeby tego uniknąć?
więcej