• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Polecane oleje silnikowe – mniej popularni producenci

Przyjęło się, że znana marka równa się doskonała jakość. Ma to odniesienie dosłownie do wszystkich gałęzi przemysłu, w tym również motoryzacji. Czy rzeczywiście warto kupować tylko produkty popularnych producentów? Przygotowaliśmy zestawienie wartych uwagi marek tworzących oleje silnikowe, których pewnie nie znacie.

Przedstawiamy Wam zestawienie mniej znanych marek olejów silnikowych, które specjalizują się wyłącznie w produkcji tych płynów eksploatacyjnych. To firmy z różnych krajów stawiające na doskonałą jakość w dobrej cenie.

Liqui Moly

Producent zza zachodniej granicy – niemiecka marka, która w zestawieniach i testach prowadzonych przez różnorodne firmy zajmuje wysokie pozycje. Laureat licznych wyróżnień za swoje oleje silnikowe. W Polsce dostępny od ponad dekady. Cenowo – średnia półka.

Millers

Angielskie produkty z czołówki. Firma istnieje na rynku od 1887 roku, przez cały czas zajmując się cieczami smarnymi. Oleje Millers wykorzystuje się w sportach motorowych ze względu na bardzo niski współczynnik tarcia w stosunku do wytrzymałości filmu olejowego. Marka wytwarza oleje XF Longlife o jakości OEM, czyli spełniające wymagania takich producentów jak BMW czy Jaguar oraz EE Longlife wzbogacone w nowoczesną technologię Nanodrive. Cenowo – średnia i wyższa półka.

Eneos

Doskonała jakość przeznaczona do samochód marek Honda, Mitsubishi oraz Toyota. Eneos to japońska firma tworząca popularne, choć nie w Polsce, zaawansowane technologicznie oleje silnikowe. Przedsiębiorstwo zaangażowane w MotoGP, Rallycross, Forumla DRIFT, NASCAR. Napędza także Subaru Poland Rally Team. Cenowo – niska półka.

Motul

Oleje wykorzystywane w rajdach Dakar, Le Mans czy serii MotoGP. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak działa we Francji. Produkty przystosowane do pracy w trudnych warunkach, odporne na wysokie temperatury, ale również przeznaczone do jazdy niewyczynowej. Każdy z nich ma wąską specjalizację – mimo to, ze względu na szeroką ofertę, da się je dopasować do wszystkich popularnych modeli aut. Cenowo – średnia półka.

Katalizator a filtr cząstek stałych – podobieństwa i różnice
Wielu kierowców nadal uznaje układ wydechowy za jeden z prostszych i mniej istotnych układów w samochodzie. Niesłusznie. Warto pamiętać, że odpowiada on nie tylko za oczyszczanie spalin z toksycznych substancji, lecz także ma wpływ na działanie jednostki napędowej. Między innymi w wyniku tego nieco lekceważącego podejścia niektórzy utożsamiają katalizator z filtrem cząstek stałych i odwrotnie. Tymczasem to dwa różne podzespoły, które więcej dzieli niż łączy.
więcej
Zakup samochodu po chiptuningu – warto czy nie warto?
Chiptuning to stosunkowo prosty sposób na zwiększenie osiągów silnika – do 10% w stosunku do wartości wyjściowych w przypadku silników bez doładowania i do 20% przy jednostkach z turbosprężarką albo kompresorem. Ten rodzaj modyfikacji zyskuje na popularności, ale trzeba pamiętać, że ingerencja w oprogramowanie w niektórych przypadkach może być ryzykowna. Czy warto kupować samochody po chiptuningu, czy lepiej unikać takich modeli?
więcej
Cztery najbardziej awaryjne czujniki w samochodzie
We współczesnych samochodach nie brakuje różnego rodzaju czujników informujących kierowcę nie tylko o kwestiach związanych z właściwą lub niewłaściwą pracą jednostki napędowej, lecz także o działaniu systemów bezpieczeństwa, a nawet o niedomknięciu klapki wlewu paliwa. Większość z nich jest niestety podatna na awarie. Które są szczególnie narażone na uszkodzenia i ile kosztuje ich wymiana?
więcej