• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Polecane oleje silnikowe – mniej popularni producenci

Przyjęło się, że znana marka równa się doskonała jakość. Ma to odniesienie dosłownie do wszystkich gałęzi przemysłu, w tym również motoryzacji. Czy rzeczywiście warto kupować tylko produkty popularnych producentów? Przygotowaliśmy zestawienie wartych uwagi marek tworzących oleje silnikowe, których pewnie nie znacie.

Przedstawiamy Wam zestawienie mniej znanych marek olejów silnikowych, które specjalizują się wyłącznie w produkcji tych płynów eksploatacyjnych. To firmy z różnych krajów stawiające na doskonałą jakość w dobrej cenie.

Liqui Moly

Producent zza zachodniej granicy – niemiecka marka, która w zestawieniach i testach prowadzonych przez różnorodne firmy zajmuje wysokie pozycje. Laureat licznych wyróżnień za swoje oleje silnikowe. W Polsce dostępny od ponad dekady. Cenowo – średnia półka.

Millers

Angielskie produkty z czołówki. Firma istnieje na rynku od 1887 roku, przez cały czas zajmując się cieczami smarnymi. Oleje Millers wykorzystuje się w sportach motorowych ze względu na bardzo niski współczynnik tarcia w stosunku do wytrzymałości filmu olejowego. Marka wytwarza oleje XF Longlife o jakości OEM, czyli spełniające wymagania takich producentów jak BMW czy Jaguar oraz EE Longlife wzbogacone w nowoczesną technologię Nanodrive. Cenowo – średnia i wyższa półka.

Eneos

Doskonała jakość przeznaczona do samochód marek Honda, Mitsubishi oraz Toyota. Eneos to japońska firma tworząca popularne, choć nie w Polsce, zaawansowane technologicznie oleje silnikowe. Przedsiębiorstwo zaangażowane w MotoGP, Rallycross, Forumla DRIFT, NASCAR. Napędza także Subaru Poland Rally Team. Cenowo – niska półka.

Motul

Oleje wykorzystywane w rajdach Dakar, Le Mans czy serii MotoGP. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak działa we Francji. Produkty przystosowane do pracy w trudnych warunkach, odporne na wysokie temperatury, ale również przeznaczone do jazdy niewyczynowej. Każdy z nich ma wąską specjalizację – mimo to, ze względu na szeroką ofertę, da się je dopasować do wszystkich popularnych modeli aut. Cenowo – średnia półka.

Dlaczego niektórzy wycinają katalizatory?
Żywotność katalizatorów szacuje się na około 200 tys. km. Jeśli urządzenie nie było wymieniane, po pewnym czasie może przestać działać prawidłowo. W efekcie na kokpicie zapala się kontrolka „check engine” sygnalizująca niską wydajność reaktora katalitycznego. Gdy tak się stanie, jedynym sposobem na naprawę awarii jest wymiana na nowy. Niektórzy, chcąc uniknąć konieczności zakupu drogiego podzespołu, po prostu wycinają katalizator. Czy takie działanie ma sens?
więcej
Najciekawsze wydechy w samochodach
Wydech w samochodzie pełni nie tylko funkcję związaną z odprowadzaniem spalin, lecz także może być elementem dekoracyjnym. Tak dzieje się zwłaszcza w przypadku sportowych modeli aut, które z założenia mają wyglądać nietypowo. W których pojazdach zamontowano wyjątkowo ciekawe końcówki wydechów?
więcej
Tłumiki sportowe – zalety i wady
Tłumiki sportowe montuje się po to, żeby uzyskać ciekawsze brzmienie silnika, poprawić walory wizualne samochodu, a przy tym – w niektórych przypadkach – podnieść nieco moc jednostki napędowej. Taki tuning ma wielu zwolenników, ale zanim się go wykona, warto wiedzieć, co może się z tym wiązać.
więcej