• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

JAK DBAĆ O KATALIZATOR PRZY INSTALACJI GAZOWEJ

Koszty zakupu nowego reaktora katalitycznego sięgają od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Dlatego dziś chcemy podzielić się z Wami, na co zwracać uwagę i w jaki sposób możemy zadbać o dłuższą żywotność naszego katalizatora, szczególnie jeśli posiadacie samochody z instalacją gazową.

więcej

WODA W TŁUMIKU – CZY TO NORMALNE ?

Wiele osób zastanawia się dlaczego z tłumika cieknie woda. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć dlaczego tak się dzieję, czy należy się martwić tym zjawiskiem, a także jak sobie z nim poradzić.

więcej

Fiat Panda II – tanie auto do miasta

Typowo miejskie auto produkowane w latach 2003–2012 – mowa o Fiacie Panda II. Ten model ma wielu zwolenników ze względu na niewielkie koszty zakupu i eksploatacji oraz trwałość podzespołów. Dziś można go nabyć tylko na rynku wtórnym, dlatego warto wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę w tych samochodach.

więcej

Silnik D-CAT – kupować czy nie?

D-CAT to charakterystyczne silniki Toyoty – odmiana D-4D, czyli jednej z jednostek wysokoprężnych. D-CAT produkowano od 2005 roku w wersji czterocylindrowej o pojemności 2.2, w trzech wariantach: 136, 150 oraz 177 KM. Toyota kojarzona jest z niezawodnością – czy zatem rzeczywiście warto kupić od niej auto z D-CAT-em?

więcej

Dlaczego diesel pali mniej niż benzyna?

Wiadomo, że silniki wysokoprężne, czyli popularne diesle, zużywają zdecydowanie mniej paliwa niż jednostki benzynowe. A wiecie, dlaczego się tak dzieje? I jakie znaczenie ma tu fakt, że jeżdżą na ropę?

więcej

Wszystko o korasie – sercu turbosprężarki

Koras nazywany jest sercem turbosprężarki, ponieważ stanowi jej rdzeń – łączy turbinę ze sprężarką. Ewentualne uszkodzenie tej części zawsze dużo kosztuje, dlatego warto wiedzieć, co zrobić, żeby o nią zadbać. O tym, jak działa turbosprężarka, jak jest dokładnie zbudowana i w jaki sposób rozpoznać objawy jej awarii, piszemy w poniższym artykule.

więcej

Środki czyszczące układ paliwowy – stosować czy nie?

Stosowanie chemicznych środków czyszczących układ paliwowy staje się coraz powszechniejsze. Kierowcy decydują się na takie zabiegi, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, jak skomplikowane są obecnie układy paliwowe oraz ile kosztuje naprawa poszczególnych podzespołów. W artykule wyjaśnimy, czy rzeczywiście warto kupować takie preparaty.

więcej

Czym jest emulator sondy lambda?

Jeśli zobaczycie zapaloną kontrolkę „check engine”, zazwyczaj zaczynacie się martwić. Faktycznie, to może świadczyć o poważnej usterce, ale nie musi. Czasami chodzi po prostu o sondę lambda – niepozorną część kontrolującą pracę katalizatora. Aby pozbyć się problemu, niektórzy sięgają po emulator sondy lambda. Po co? Jak działa to niewielkie urządzenie? I jak można je zamontować?

więcej

Czy warto instalować downpipe?

Słyszeliście już o downpipe? To kawałek rury, który jest częścią układu wydechowego. Instalacja downpipe teoretycznie ma wpłynąć na charakterystykę pracy silnika, ale będzie będzie to możliwe tylko wtedy, gdy potraktujecie ten element jak kawałek większej układanki.

więcej

Tanie auto firmowe dla fachowca

Auto firmowe nie musi być wyjątkowo piękne, super szybkie czy niezwykle komfortowe. Ma spełniać swoje podstawowe funkcje – jeździć i być tanie w eksploatacji. Zazwyczaj fachowcy szukają samochodów za kilka tysięcy, w których nie brakuje miejsca na narzędzia i materiały, czyli np. minivanów. Jakie auto do firmy warto kupić? I na jakie dodatkowe wydatki trzeba się przygotować już na starcie?

więcej

Świece żarowe – ważna część w silnikach wysokoprężnych

Działające świece żarowe w autach z silnikami wysokoprężnymi to podstawa – wie o tym każdy, kto kiedykolwiek miał samochód z taką jednostką. Świece pracują w trudnych warunkach, dlatego trzeba je regularnie wymieniać. O tym, jakie są rodzaje świec, do czego dokładnie służą i jak wpływają na silnik, piszemy w poniższym artykule.

więcej

Silniki wysokoprężne – regeneracja części

Czy warto regenerować części osprzętu silników wysokoprężnych? Niektóre zdecydowanie tak, do innych lepiej poszukać tańszych zamienników niż próbować je reanimować. A co z elementami z demontażu? W ogóle opłaca się kupować takie części?

więcej
1 14 15 16 17 18 21