• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

WODA W TŁUMIKU – CZY TO NORMALNE ?

Wiele osób zastanawia się dlaczego z tłumika cieknie woda. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć dlaczego tak się dzieję, czy należy się martwić tym zjawiskiem, a także jak sobie z nim poradzić.


Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być uszkodzona uszczelka tłumika, która konkretniej znajduje się pomiędzy katalizatorem, a tłumikiem często jest powodem wyciekającej wody z wydechu. Niestety nie każdy kierowca pamięta o tym, by zadbać o jej wymianę co najmniej raz do roku, dlatego informujemy, przypominamy  i ostrzegamy, że może to być jeden z powodów ujścia wody z tłumika.

NATURALNE ZJAWISKO
Najczęściej ciekniecie z układu wydechowego jest naturalnym zjawiskiem. Do procesu spalania paliwa potrzebne jest powietrze oraz paliwo, które zawierają w sobie pewną ilość wilgoci i wody.
Takie powietrze i paliwo trafia do cylindrów silnika kolejno następuje zapłon i spalanie się mieszanki podczas której otrzymujemy dwutlenek węgla, tlenek węgla, niespalone cząstki węgla czyli węglowodory, tlenki azotu oraz wodę.

Najczęściej wyciekającą wodę można zauważyć w momencie, kiedy silnik i układ wydechowy jest nie rozgrzany. Woda w postaci pary wodnej wydostaje się ze spalinami z silnika, następnie gorące spaliny ogrzewają zimny układ wydechowy, wydostają się na zewnątrz, ochładzają i przez to następuję proces skraplania, który możemy zauważyć w momencie wycieku z tłumika.

Sposobem na uniknięcie tego zjawiska jest nic innego jak rozgrzanie samochodu poprzez jazdę. Kiedy silnik osiągnie wystarczającą temperaturę zjawisko to pozostanie w postaci pary wodnej, która stanie się już nie widoczna. Podczas niskich temperatur będziemy mogli zaobserwować jak woda wydostaje się z rury wydechowej w postaci białej pary.

KATALIZATOR
Zadaniem katalizatora jest zamiana złych cząstek spalin na dobre i nie szkodliwe. Jedną z takich substancji jest woda. Jej wydzielinę również możemy zauważyć w układzie wydechowym.

CZY ZAWSZE JEST TO NIESZKODLIWY PROCES ?
Poza powyższymi powodami przez które woda wycieka z tłumika są też takie, które nie koniecznie są zjawiskiem naturalnym i nieszkodliwym dla żywotności naszego pojazdu.
Jeśli udało Wam się rozgrzać już samochód, a mimo to nadal z układu wydechowego będzie wydobywała się ciecz, może to być sygnał, że do cylindrów silnika dostał się płyn chłodniczy, który może być spalany przez uszczelkę pod głowicą. Najlepszym rozwiązaniem będzie wtedy wizyta u mechanika i skontrolowanie pojazdu.

Plusy i minusy silników D-CAT
Silniki D-CAT to nowoczesne jednostki wysokoprężne D-4D montowane w samochodach marki Toyota. Sama marka słynie przede wszystkim z niezawodności, ale ta niezawodność odnosi się przede wszystkim do silników benzynowych. A jak to wygląda w przypadku D-CAT-ów? Jakie są plusy i minusy tych napędów?
więcej
Zerwanie paska klinowego – co zrobić, żeby tego uniknąć?
Pasek klinowy to niewielki, ale znaczący element. Ten, kto kiedykolwiek musiał wzywać pomoc drogową, bo pasek zerwał mu się w trakcie jazdy, wie, jak kosztowna jest naprawa samochodu wtedy, gdy ta część się zepsuje. Jak zatem można uniknąć awarii paska? Co ile powinno się go wymieniać? I ile to tak naprawdę kosztuje?
więcej
Najczęstsze przyczyny przegrzania silnika
Każdy kierowca wie, że problemy z silnikiem zazwyczaj pociągają za sobą bardzo duże koszty naprawy – i zazwyczaj boi się jakichkolwiek awarii w tym zakresie. Tak jest również w przypadku przegrzania jednostki napędowej. Jakie są najczęstsze przyczyny przegrzania silnika i co robić, żeby tego uniknąć?
więcej