• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

test

Kiedy trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe?

Uszczelniacze zaworowe to rodzaj uszczelek, które odpowiadają za szczelność bloku silnika. Są niewielkie, ale ich uszkodzenie jest poważne w skutkach. Kiedy powinno się je wymienić? Jakie objawy wskazują na zużycie uszczelniaczy zaworowych? Ile kosztuje wstawienie nowych elementów? I dlaczego lepiej z tym nie zwlekać?

Katalizator a filtr cząstek stałych – podobieństwa i różnice

Wielu kierowców nadal uznaje układ wydechowy za jeden z prostszych i mniej istotnych układów w samochodzie. Niesłusznie. Warto pamiętać, że odpowiada on nie tylko za oczyszczanie spalin z toksycznych substancji, lecz także ma wpływ na działanie jednostki napędowej. Między innymi w wyniku tego nieco lekceważącego podejścia niektórzy utożsamiają katalizator z filtrem cząstek stałych i odwrotnie. Tymczasem to dwa różne podzespoły, które więcej dzieli niż łączy.

Zakup samochodu po chiptuningu – warto czy nie warto?

Chiptuning to stosunkowo prosty sposób na zwiększenie osiągów silnika – do 10% w stosunku do wartości wyjściowych w przypadku silników bez doładowania i do 20% przy jednostkach z turbosprężarką albo kompresorem. Ten rodzaj modyfikacji zyskuje na popularności, ale trzeba pamiętać, że ingerencja w oprogramowanie w niektórych przypadkach może być ryzykowna. Czy warto kupować samochody po chiptuningu, czy lepiej unikać takich modeli?

Cztery najbardziej awaryjne czujniki w samochodzie

We współczesnych samochodach nie brakuje różnego rodzaju czujników informujących kierowcę nie tylko o kwestiach związanych z właściwą lub niewłaściwą pracą jednostki napędowej, lecz także o działaniu systemów bezpieczeństwa, a nawet o niedomknięciu klapki wlewu paliwa. Większość z nich jest niestety podatna na awarie. Które są szczególnie narażone na uszkodzenia i ile kosztuje ich wymiana?

Kiedy może dojść do całkowitego uszkodzenia silnika samochodu?

Czasami zlekceważenie z pozoru niewielkiej awarii może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika w samochodzie, a zniszczenie jednostki napędowej w przypadku części modeli bywa nieopłacalne w naprawie. Kiedy się tak dzieje? Na co należy szczególnie uważać? Jakie objawy powinny być niepokojące dla kierowcy?

Ochrona samochodu przed korozją

Na karoserii większości samochodów wcześniej lub później pojawiają się ogniska rdzy. Mówi się, że są modele aut, a wręcz całe marki, które korodują już po kilku latach od zakupu. Jakie miejsca można uznać za szczególnie podatne na korozję? Co zrobić, żeby ochronić pojazd przed rdzą? I jak reagować wtedy, gdy się już pojawi?

Jak oczyścić przepustnicę?

Samochód ma wyraźny problem z rozruchem, a po odpaleniu działa nierówno albo często szarpie? W przypadku takich objawów warto sprawdzić stan przepustnicy. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że ten niewielki element wymaga regularnego czyszczenia. Jeżeli się o tym nie wie lub celowo pomija konserwację przepustnicy, może się okazać, że doszło do jej uszkodzenia.

Zamarznięty letni płyn do spryskiwaczy – jak sobie z tym poradzić?

Pamiętałeś o wymianie opon, ale zupełnie nie pomyślałeś o tym, żeby zastąpić letni płyn do spryskiwaczy wersją zimową odporną na niskie temperatury. Niestety uświadomiłeś to sobie dopiero przy pierwszych przymrozkach, gdy po włączeniu spryskiwaczy nic się nie stało i musiałeś jechać z brudną szybą. Co można wtedy zrobić? Jak skutecznie i bezpiecznie poradzić sobie z zamarzniętym płynem?

Wycieki w samochodzie – gdzie może pojawić się problem?

Każdy wyciek w samochodzie jest potencjalnie niebezpieczny – może być oznaką poważnej awarii, która wymaga jak najszybszej interwencji mechanika, aby nie doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń. Jakie płyny eksploatacyjne są wykorzystywane w pojazdach i które miejsca warto sprawdzić na obecność ewentualnych wycieków?

Sposoby na przedłużenie żywotności automatycznej skrzyni biegów

Automatyczne skrzynie biegów z roku na rok zyskują kolejnych zwolenników. To rozwiązanie, które szczególnie doceniają kierowcy poruszający się przede wszystkim w ruchu miejskim – dzięki automatom nie muszą się martwić o częstą zmianę przełożeń. Dodatkowo nowoczesne modele nie wpływają znacząco na zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do skrzyń manualnych tak jak wersje, z którymi mieliśmy do czynienia jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu.