• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

test

Ile kosztuje rejestracja samochodu?

Po zakupie nowego samochodu czy to prosto z salonu, czy z tak zwanej drugiej ręki, trzeba pamiętać o konieczności dokonania rejestracji pojazdu. Rejestrację przeprowadza wydział komunikacji odpowiedni dla miejsca zameldowania właściciela auta. Ile trzeba zapłacić za tę procedurę?

Jak zweryfikować obecność filtra DPF?

Filtr cząstek stałych, czyli DPF, początkowo był montowany wyłącznie w samochodach wyposażonych w silniki diesla. Obecnie coraz częściej producenci wstawiają DPF-y także do aut z jednostkami benzynowymi – wynika to z konieczności spełnienia wyśrubowanych norm emisji spalin. Czasami, żeby zaoszczędzić na naprawie, kierowcy wycinają filtr z pojazdu na stałe. Dlatego przy zakupie samochodu z drugiej ręki warto zwrócić uwagę, czy DPF jest zamontowany i czy działa prawidłowo.

Ile mogą przetrwać elementy instalacji elektrycznej w samochodzie?

Instalacja elektryczna we współczesnych samochodach to nie tylko reflektory LED, czy ekran komputera pokładowego, lecz także to, czego nie widać, czyli sterownik silnika oraz alternator. Jaka jest standardowa żywotność poszczególnych elementów tej instalacji? Kiedy trzeba wymienić alternator albo kupić nowe lampy?

Najczęstsze awarie układu chłodzenia w samochodzie

Układ chłodzenia odpowiada przede wszystkim za odprowadzanie nadmiaru ciepła i utrzymanie temperatury silnika na odpowiednim poziomie. Jeżeli dochodzi do awarii w elementach tego układu, skutki mogą być naprawdę poważne – w najgorszym wypadku jednostka napędowa ulega zatarciu. Jakie są zatem najczęstsze problemy z układem chłodzenia?

Dwumasowe koło zamachowe – działanie, awaryjność, naprawa

Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.

Odma olejowa – działanie, awaryjność, naprawa

W silniku każdy, nawet najmniejszy podzespół, musi działać prawidłowo, aby cała jednostka napędowa mogła wykonywać swoją pracę. Jeżeli dojdzie np. do awarii odmy olejowej, olej zacznie wyciekać przez uszczelki, powodując zalanie silnika. Jak działa odma i co zrobić, żeby uniknąć problemów z tym elementem?

Sprawdzenie stanu silnika przed zakupem używanego samochodu

Zanim podpisze się umowę zakupu samochodu używanego, warto zajrzeć pod maskę i sprawdzić, w jakim stanie jest najdroższy element, czyli jednostka napędowa. Co można zobaczyć na pierwszy rzut oka? I kiedy lepiej zrezygnować z danego pojazdu, jeżeli nie chce się ponosić dużych kosztów naprawy?

Instalacja gazowa a nowoczesne silniki

Instalacja gazowa to rozwiązanie wybierane przez tych kierowców, którym zależy na oszczędności na paliwie. W końcu LPG jest mniej więcej o połowę tańsze od benzyny. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie każdy silnik dobrze reaguje na zagazowanie, dlatego poniżej przedstawiamy listę jednostek doskonale współpracujących z instalacją gazową.

Czy warto kupić kute felgi do samochodu?

Kute felgi to duży wydatek, dlatego przed zakupem warto się dwa razy zastanowić, czy rzeczywiście opłaca się ponosić takie koszty. Jakie są największe zalety kutych felg? W jaki sposób są produkowane? Ile to dokładnie kosztuje? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej.

Awaria układu kierowniczego – problem z końcówkami drążków

Jeżeli dochodzi do awarii w układzie kierowniczym, zazwyczaj problem leży po stronie końcówek drążków, czyli elementów, które łączą drążek ze zwrotnicą. Jak rozpoznać, że końcówki są już zużyte i trzeba je wymienić? Czy należy wówczas kupić albo zrobić coś jeszcze? I ile to będzie kosztowało?