• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Rodzaje tuningu – optyczny, elektroniczny i mechaniczny

ng – jakie jest pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie to słowo? Większość pewnie pomyśli o podrasowanym samochodzie z dużym spojlerem, alufelgami i sportowym tłumikiem. Faktycznie, większość aut po tuningu optycznym ma zamontowane wspomniane elementy, ale tuning to przede wszystkim modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego oraz podwozia pojazdu w celu zwiększenia jego mocy. W które przeróbki rzeczywiście warto zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt?

więcej

Jakie są objawy zapchanego filtra DPF?

wysokoprężnych, czy GPF w przypadku jednostek benzynowych – sygnalizowane jest zapaleniem się kontrolki na tablicy rozdzielczej. Wtedy wiadomo, że nie ma co zwlekać z wizytą u mechanika. A co, jeżeli w danym modelu auta taka kontrolka nie występuje? Jak rozpoznać, że mogło dojść do zapchania filtra?

więcej

Które filtry w samochodzie można wymienić samodzielnie?

oraz kabinowy, a niektóre także w DPF lub GPF. Większość ze wspomnianych filtrów wymaga regularnej wymiany. W którym przypadku można to zrobić samodzielnie? Kiedy trzeba zdać się na pomoc mechanika? I z jakimi kosztami należy się liczyć?

więcej

W jaki sposób można wymusić wypalanie filtra DPF?

Filtr cząstek stałych – w skrócie DPF lub FAP w samochodach z silnikami diesla oraz GPF w autach z jednostkami benzynowymi – odpowiada za oczyszczanie spalin z cząstek sadzy poprzez gromadzenie ich w swoim rdzeniu. Gdy poziom sadzy w filtrze przekracza normę, dochodzi do jej samoistnego wypalania. Czasami jednak warto specjalnie wymusić ten proces. Kiedy i jak można to zrobić?

więcej

Czym się różni filtr GPF od DPF?

DPF-y montuje się w samochodach z silnikami wysokoprężnymi od dawna. Od niedawna zaś również pojazdy z jednostkami benzynowymi wyposażane są w dodatkowy filtr nazywany GPF. Teoretycznie oba filtry mają takie samo zadanie – oczyszczanie spalin z cząstek stałych, to znaczy z popiołu i sadzy. Jednak w związku z tym, że działają w różnych warunkach, nie do końca można postawić pomiędzy nimi znak równości. Czym różni się GPF od DPF-a?

więcej

Dlaczego samochód nagle spala dużo więcej paliwa niż dotychczas?

Do tej pory tankowaliśmy raz na dwa tygodnie i spokojnie wystarczało nam na codzienne dojazdy do pracy. Teraz nagle dużo szybciej zapala się rezerwa, chociaż wcale nie pokonaliśmy więcej kilometrów niż zazwyczaj. Co może być przyczyną zwiększonego spalania? Dlaczego samochód pobiera więcej paliwa? Gdzie szukać przyczyny? I czy zawsze oznacza to poważną awarię?

więcej

Jak dobrać katalizator uniwersalny do samochodu?

odelem samochodu. Sposobem na redukcję kosztów jest m.in. zakup uniwersalnego zamiennika. Ale nie tylko. Jak dobrać katalizator uniwersalny i co jeszcze można zrobić, żeby zapłacić jak najmniej?

więcej

Czy można samodzielnie uzupełnić płyn AdBlue?

samochodach, które wyposażone są w system SCR – Selektywnej Redukcji Katalitycznej – należy regularnie uzupełniać płyn AdBlue, czyli wodny roztwór mocznika. Chociaż samo AdBlue nie jest drogie, za jego wymianę w autoryzowanym serwisie można zapłacić nawet kilkaset złotych. Czy da się jakoś zredukować te koszty? W niektórych modelach tak, jeżeli samodzielnie doleje się płynu do zbiornika.

więcej

Co zrobić, żeby samochód miał lepsze brzmienie?

Samochód, który po ruszeniu wydaje z siebie charakterystyczne niskie brzmienie to obiekt pożądania wielu kierowców. Dlaczego? Ponieważ niski dźwięk kojarzy się jednoznacznie z dużym silnikiem pod maską i ze sportowym charakterem pojazdu. Niektórzy wręcz podejmują decyzję o zakupie auta na podstawie jego brzmienia. Co można zrobić, żeby poprawić fabryczny dźwięk samochodu?

więcej

Jak rozpoznać popowodziowy samochód?

Okres wiosenno-letni to czas intensywnych deszczy, które nierzadko przeradzają się w ulewy doprowadzające do podtopień ulic i parkingów. Niestety w takim czasie zaobserwować można większą ilość ogłoszeń reklamujących samochody z zagranicy. Musimy więc zachować czujność by nie „wtopić”.

więcej

Chłodnica zaworu recyrkulacji spalin EGR – funkcje i objawy awarii

ład recyrkulacji spalin EGR odpowiada za zmniejszenie emisji tlenków azotu do atmosfery. Jego podstawowym elementem jest zawór, który steruje ilością spalin powracających do silnika. Coraz częściej nawet w samochodach z niewielkimi jednostkami napędowymi EGR uzupełnia się o chłodnicę spalin. Jak działa ten element i kiedy można podejrzewać, że doszło do jego awarii?

więcej

Dlaczego zwiększa się ilość oleju w silniku?

Ani szybkie ubywanie, ani niespodziewany nadmiar oleju silnikowego nie jest dobry dla samochodu. Zazwyczaj i jedno, i drugie świadczy o problemach z różnymi podzespołami. Co powinno się zrobić, gdy zauważy się nagłe przybywanie tego płynu? Dlaczego może się tak dziać? I ile będzie kosztowała potencjalna naprawa?

więcej
1 4 5 6 7 8 20