• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

test

Plusy i minusy silników D-CAT

Silniki D-CAT to nowoczesne jednostki wysokoprężne D-4D montowane w samochodach marki Toyota. Sama marka słynie przede wszystkim z niezawodności, ale ta niezawodność odnosi się przede wszystkim do silników benzynowych. A jak to wygląda w przypadku D-CAT-ów? Jakie są plusy i minusy tych napędów?

Zerwanie paska klinowego – co zrobić, żeby tego uniknąć?

Pasek klinowy to niewielki, ale znaczący element. Ten, kto kiedykolwiek musiał wzywać pomoc drogową, bo pasek zerwał mu się w trakcie jazdy, wie, jak kosztowna jest naprawa samochodu wtedy, gdy ta część się zepsuje. Jak zatem można uniknąć awarii paska? Co ile powinno się go wymieniać? I ile to tak naprawdę kosztuje?

Najczęstsze przyczyny przegrzania silnika

Każdy kierowca wie, że problemy z silnikiem zazwyczaj pociągają za sobą bardzo duże koszty naprawy – i zazwyczaj boi się jakichkolwiek awarii w tym zakresie. Tak jest również w przypadku przegrzania jednostki napędowej. Jakie są najczęstsze przyczyny przegrzania silnika i co robić, żeby tego uniknąć?

Kiedy wymienić opony na zimowe?

Większość kierowców – poza tymi, którzy korzystają z opon całorocznych – jesienią i na wiosnę wymienia opony w samochodzie. Teoretycznie nie istnieje wymóg zakładania zimowych kół, ale niewątpliwie w okresie przymrozków i opadów śniegu znacznie poprawiają one bezpieczeństwo. Czy można zatem jednoznacznie powiedzieć, kiedy powinno się wymienić opony?

Jak szybko sprzedać samochód?

Bardzo często ktoś, kto wystawia samochód na sprzedaż, chce go spieniężyć jak najszybciej. Czasami zależy mu na gotówce, nawet jeżeli będzie musiał nieco negocjować z nabywcą, a czasami po prostu nie ma miejsca na dwa auta i woli się sprawnie pozbyć tego, z którego już nie korzysta. Co zrobić, żeby szybko sprzedać samochód?

Zużywanie nadmiernej ilości paliwa – przyczyny

Wielu kierowców przy zakupie samochodu zwraca uwagę na spalanie – im jest niższe, tym lepiej. Czasami jednak, w wyniku awarii niektórych podzespołów albo sposobu eksploatacji pojazdu, auto trzeba tankować znacznie częściej niż dotychczas. Gdzie szukać przyczyny zwiększonego zużycia paliwa?

Oleje Long Life – fakty i mity

Oleje Long Life to odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy pokonują rocznie 30 tys. km i więcej. Dlaczego? Klasyczne oleje powinno się wymieniać co 10 do 15 tys. km. Gdy przejeżdża się wielokrotność tych wartości, łatwo policzyć, ile razy należy się zgłosić do serwisu i zapłacić za wymianę płynu. W przypadku Long Life’ów mówi się, że wystarczy wlanie nowego raz na 30 tys. km. Jak to wygląda w praktyce?

Światła samochodowe – LED-y czy ksenony?

Kierowcy kupujący nowe samochody zazwyczaj mają wybór – mogą się zdecydować albo na tradycyjne reflektory, albo przeważnie za dopłatą na LED-y. Niektórzy producenci oferują również ksenony. Jak działają i czym różnią się te światła? Które będą lepsze?

Jak poradzić sobie z najczęstszymi usterkami w sezonie jesień/zima?

Sezon jesienno-zimowy rządzi się swoimi prawami – niskie temperatury i zwiększona wilgotność powietrza często doskwierają kierowcom, bo powodują różne usterki w samochodach. O jakich problemach mowa? Czy można ich uniknąć? A jeżeli już wystąpią, jak sobie z nimi szybko poradzić?

Czy warto kupować samochody z doładowanymi silnikami?

Silniki doładowane, czyli wyposażone w turbosprężarkę, stały się modne. Wielu producentów, idąc w kierunku downsizingu, decyduje się jednocześnie na montaż turbo w swoich samochodach. Czy to znaczy, że jednostki wolnossące odchodzą do lamusa? I czy rzeczywiście wersje doładowane są tak dobre?