• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Dlaczego lepiej omijać głębokie kałuże?

Krajowe drogi pozostawiają wiele do życzenia – nie brakuje na nich dziur i spadków, które po deszczu zamieniają się w sadzawki. O ile przejazd przez niewielką kałużę nie jest ryzykowny, o tyle pokonanie głębszej czasami kończy się poważną awarią. Co tak naprawdę może się zepsuć przez kontakt z zimną wodą i dlaczego?

więcej

Montaż strumienicy – warto czy nie warto?

Właściciele aut, którzy chcą zamontować strumienicę w swoim samochodzie, kierują się możliwością zwiększenia mocy pojazdu. Czy rzeczywiście mają rację? Jak strumienica wpływa na pracę jednostki napędowej? I ile trzeba zapłacić za jej montaż?

więcej

Kiedy można podejrzewać, że doszło do uszkodzenia kolektora?

Kolektor to tak naprawdę kilka połączonych rurek. Teoretycznie nie powinien się psuć, w praktyce jednak nawet on może zostać uszkodzony – głównie na skutek rozciągania i ściskania, którym jest stale poddawany. Jak rozpoznać, że doszło do awarii tego podzespołu? I ile będzie kosztowała jego naprawa?

więcej

Dlaczego niektórzy wycinają katalizatory?

Żywotność katalizatorów szacuje się na około 200 tys. km. Jeśli urządzenie nie było wymieniane, po pewnym czasie może przestać działać prawidłowo. W efekcie na kokpicie zapala się kontrolka „check engine” sygnalizująca niską wydajność reaktora katalitycznego. Gdy tak się stanie, jedynym sposobem na naprawę awarii jest wymiana na nowy. Niektórzy, chcąc uniknąć konieczności zakupu drogiego podzespołu, po prostu wycinają katalizator. Czy takie działanie ma sens?

więcej

Najciekawsze wydechy w samochodach

Wydech w samochodzie pełni nie tylko funkcję związaną z odprowadzaniem spalin, lecz także może być elementem dekoracyjnym. Tak dzieje się zwłaszcza w przypadku sportowych modeli aut, które z założenia mają wyglądać nietypowo. W których pojazdach zamontowano wyjątkowo ciekawe końcówki wydechów?

więcej

Tłumiki sportowe – zalety i wady

Tłumiki sportowe montuje się po to, żeby uzyskać ciekawsze brzmienie silnika, poprawić walory wizualne samochodu, a przy tym – w niektórych przypadkach – podnieść nieco moc jednostki napędowej. Taki tuning ma wielu zwolenników, ale zanim się go wykona, warto wiedzieć, co może się z tym wiązać.

więcej

Tuning wydechu – po co to robić?

Tuning kojarzy się m.in. ze zmianą brzmienia samochodu, a co za tym idzie z modyfikowaniem układu wydechowego. Nie brakuje zwolenników tego rozwiązania, ale i przeciwników. Czy warto wprowadzać modyfikacje wydechu? Co to tak naprawdę daje? I dlaczego czasami wiąże się z problemami?

więcej

Filtr cząstek stałych – budowa, regeneracja, wymiana

Filtr cząstek stałych inaczej DPF lub FAP to jeden z istotnych elementów układu wydechowego i jednocześnie jeden z najbardziej znienawidzonych. Jak jest zbudowany? Czy można go zregenerować? Kiedy trzeba kupić nowy DPF? I najważniejsze – dlaczego nie powinno się go po prostu usunąć?

więcej

Najczęstsze usterki zaworu EGR

Zawór EGR to urządzenie łączące układ wydechowy z dolotowym. Za co odpowiada? Przede wszystkim za oczyszczanie spalin z tlenków azotu. Nie jest typową częścią eksploatacyjną, ale czasami ulega awariom. Jakie są najczęstsze problemy z EGR-em i jak sobie z nimi poradzić?

więcej

Dlaczego słychać rezonans z układu wydechowego?

W trakcie jazdy da się słyszeć rezonans z okolicy układu wydechowego np. podczas wchodzenia na wysokie obroty albo wręcz przeciwnie – gdy samochód porusza się na bardzo niskich obrotach. Jaka może być przyczyna takich objawów? Czy warto od razu jechać do mechanika? I ile będzie kosztowała ewentualna naprawa?

więcej

Kiedy trzeba wymienić kolektor?

Samochód pracuje dużo głośniej niż do tej pory? Nagle słychać jakieś niepokojące dźwięki? Zazwyczaj huk nie oznacza niczego dobrego. Część kierowców nie wie, co może być przyczyną, inni od razu orientują się, że problem leży w awarii jednego z elementów układu wydechowego. Dlaczego czasami kolektor przestaje działać prawidłowo i jak się go naprawia?

więcej

Wymiana wydechu w samochodzie

Układ wydechowy pracuje w bardzo trudnych warunkach – przepływają przez niego spaliny o temperaturze do kilkuset stopni Celsjusza. Z tego względu musi być wykonany z maksymalnie wytrzymałych materiałów, a mimo to z czasem i tak ulega uszkodzeniom. Jak rozpoznać, że pora na wymianę wydechu? I co dokładnie składa się na układ wydechowy?

więcej
1 6 7 8 9 10 20