• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

test

Dlaczego hamulce piszczą?

Pisk słyszany w trakcie hamowania z reguły oznacza problem z klockami, ale czasami może być również objawem innych awarii. Jeśli odgłos jest krótkotrwały, zazwyczaj nie ma się czym przejmować, gorzej, gdy pojawia się podczas każdej próby naciśnięcia hamulca.

Jak poradzić sobie z parowaniem i ze szronem w samochodzie?

W tym roku zima chyba na razie o nas zapomniała. Jeśli jednak mieszkacie w południowych rejonach kraju albo wybieracie się na narty w inne części Europy, przydadzą Wam się porady dotyczące prawidłowego dbania o samochód w chłodniejszym sezonie. Podpowiemy, jak zadbać o wybrane elementy w aucie, odszronić pojazd i poradzić sobie z parowaniem.

Kontrola ciśnienia w oponach, w okresie zimowym

W nowszych samochodach producenci montują czujniki ciśnienia powietrza w oponach – aktualnie jest to obowiązkowe. Niestety, w mało których starszych pojazdach stosowano to rozwiązanie, dlatego jeśli ma się samochód bez czujników, trzeba ręcznie kontrolować wartość ciśnienia w ogumieniu. Zimą warto to robić dużo częściej niż w okresie letnim. Dlaczego? Ponieważ różnice temperatur mogą znacząco wpływać na zmiany tych parametrów.

Innowacyjny katalizator o niskiej zawartości metali szlachetnych

Przeważnie piszemy o tym, jak dużo metali szlachetnych mogą zawierać katalizatory oraz na ile wpływa to na ich cenę zarówno w momencie zakupu, jak i sprzedaży zużytego urządzenia. Dzisiaj podchodzimy do tematu nieco inaczej – będzie o nietypowym rozwiązaniu zaproponowanym przez Nissana, czyli o katalizatorze o wyjątkowo niskiej zawartości metali szlachetnych.

Katalizatory produkowane w Polsce

Niemiecki koncern BASF jest znany w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Zajmuje się m.in. produkcją domieszek do betonu, chemii budowlanej oraz od kilku lat także wytwarzaniem katalizatorów. A wiecie, że to właśnie w Środzie Śląskiej k. Wrocławia, kilka lat temu powstał największy zakład produkcyjny tej marki na terenie Europy tworzący katalizatory?

Co zrobić, gdy pomylimy się przy tankowaniu?

Pomyłki zdarzają się wszędzie, także przy tankowaniu. Kierowcy wlewają ropę do samochodu z silnikiem benzynowym albo benzynę do diesla. Czasami błędy dotyczą również liczby oktanów. Jeśli już zatankujecie nieodpowiednie paliwo, trzeba działać szybko, aby zminimalizować szkody. Czym może grozić taka pomyłka? I co zrobić od razu po zorientowaniu się, że do niej doszło?

Spadek osiągów silnika – gdzie szukać przyczyny?

Zdarza się, że kierowcy w pewnym momencie zaczynają wyraźnie odczuwać spadek osiągów samochodu. Zazwyczaj taki stan rzeczy jest efektem zużycia niektórych podzespołów. Jakie części mogą powodować spadki osiągów silnika? Na co zwrócić szczególną uwagę, szukając przyczyny ograniczonej mocy pojazdu?

Wybór używanego diesla– na co zwrócić uwagę?

Silniki wysokoprężne w Europie mają nie najlepsze opinie głównie ze względu na wysokie koszty napraw i na kwestie związane z ekologią. W Polsce jednak nadal dobrze sprzedają się używane samochody wyposażone w jednostki diesla. Zanim podejmie się decyzje o zakupie diesla z drugiej, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Emulator sondy lambda – to warto wiedzieć

Sonda lambda to jeden z elementów układu wydechowego, który dba o jak najefektywniejsze wykorzystanie katalizatora. Jeśli sonda nie działa prawidłowo albo jej odczyty są zaburzone, w samochodzie zapala się kontrolka „check engine”. W niektórych przypadkach zastosowanie emulatora sondy lambda pozwala na wyłączenie lampki ostrzegawczej, a jednocześnie na dalsze korzystanie z pojazdu. Kiedy można użyć emulatora i w jaki sposób on działa?

Volvo S40 II i V50 – najczęstsze usterki

Volvo S40 drugiej generacji pojawiło się na rynku w 2003 roku. Po niezbyt udanej pierwszej wersji wielu kierowców nie było przekonanych do S40, ale okazało się, że to naprawdę trwałe samochody. A co ma z tym wspólnego model V50? V50 jest niczym innym jak wersją kombi S40.