• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Katalizatory produkowane w Polsce

Niemiecki koncern BASF jest znany w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Zajmuje się m.in. produkcją domieszek do betonu, chemii budowlanej oraz od kilku lat także wytwarzaniem katalizatorów. A wiecie, że to właśnie w Środzie Śląskiej k. Wrocławia, kilka lat temu powstał największy zakład produkcyjny tej marki  na terenie Europy tworzący katalizatory?

W Środzie Śląskiej k. Wrocławia w 2014 powstał zakład produkcyjny firmy BASF skupiający się na wytwarzaniu katalizatorów samochodowych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, gdyby nie fakt, że ówcześnie był to największy zakład tego typu na terenie Europy. Początkowo, niemiecki koncern zatrudniał w Środzie Śląskiej 100 pracowników, ale przez kilka lat ta liczba znacząco się zwiększyła.

Jakie katalizatory produkuje BASF?

W fabryce, która na starcie liczyła 40 tys. m2, kosztowała 90 milionów euro i miała dwie linie produkcyjne, wytwarzano katalizatory do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi oraz do aut osobowych i ciężarowych wyposażonych w jednostki wysokoprężne. Każdy z produkowanych katalizatorów spełniał normę spalin Euro 6. W Środzie Śląskiej tworzy się również systemy do selektywnej redukcji katalitycznej SCR, rozwiązania nowoczesnej selektywnej redukcji katalitycznej na filtrze SCRoT oraz katalizatory rozpadu ozonu marki PremAir.

Rozbudowa zakładu BASF

W 2019 roku zakończono rozbudowę zakładu produkcyjnego – powiększył się on o 14 tys. m2, stając się najnowocześniejszą tego typu fabryką BASF w Europie. Większa hala oznacza także większe możliwości. Osiem linii produkcyjnych pozwoli na podwojenie produkcji katalizatorów. Obecnie BASF w Środzie Śląskiej wytwarza katalizatory oraz różnorodne systemy redukcji katalitycznej do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi i diesla, a także do ciężarówek i pojazdów specjalnych.

BASF w Europie

Urządzenia produkowane w Polsce trafiają do marek z całej Europy. Firmy, które korzystają z usług niemieckiego koncernu spełniają najwyższe normy środowiskowe, w tym normy emisji spalin. Samo BASF podkreśla, że dalej zamierza rozwijać swoją działalność, widząc rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologicznie katalizatory.

Dwumasowe koło zamachowe – działanie, awaryjność, naprawa
Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.
więcej
Drżenie silnika na biegu jałowym – przyczyny
Tak naprawdę każdy silnik lekko drży na biegu jałowym. Drżenie zauważalne jest szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych. Nie ma w tym nic dziwnego, o ile drgania nie są na tyle mocne, że wyraźnie odczuwa się je w kabinie samochodu. Dlaczego czasami się tak dzieje?
więcej
Odma olejowa – działanie, awaryjność, naprawa
W silniku każdy, nawet najmniejszy podzespół, musi działać prawidłowo, aby cała jednostka napędowa mogła wykonywać swoją pracę. Jeżeli dojdzie np. do awarii odmy olejowej, olej zacznie wyciekać przez uszczelki, powodując zalanie silnika. Jak działa odma i co zrobić, żeby uniknąć problemów z tym elementem?
więcej