• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Katalizatory produkowane w Polsce

Niemiecki koncern BASF jest znany w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Zajmuje się m.in. produkcją domieszek do betonu, chemii budowlanej oraz od kilku lat także wytwarzaniem katalizatorów. A wiecie, że to właśnie w Środzie Śląskiej k. Wrocławia, kilka lat temu powstał największy zakład produkcyjny tej marki  na terenie Europy tworzący katalizatory?

W Środzie Śląskiej k. Wrocławia w 2014 powstał zakład produkcyjny firmy BASF skupiający się na wytwarzaniu katalizatorów samochodowych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, gdyby nie fakt, że ówcześnie był to największy zakład tego typu na terenie Europy. Początkowo, niemiecki koncern zatrudniał w Środzie Śląskiej 100 pracowników, ale przez kilka lat ta liczba znacząco się zwiększyła.

Jakie katalizatory produkuje BASF?

W fabryce, która na starcie liczyła 40 tys. m2, kosztowała 90 milionów euro i miała dwie linie produkcyjne, wytwarzano katalizatory do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi oraz do aut osobowych i ciężarowych wyposażonych w jednostki wysokoprężne. Każdy z produkowanych katalizatorów spełniał normę spalin Euro 6. W Środzie Śląskiej tworzy się również systemy do selektywnej redukcji katalitycznej SCR, rozwiązania nowoczesnej selektywnej redukcji katalitycznej na filtrze SCRoT oraz katalizatory rozpadu ozonu marki PremAir.

Rozbudowa zakładu BASF

W 2019 roku zakończono rozbudowę zakładu produkcyjnego – powiększył się on o 14 tys. m2, stając się najnowocześniejszą tego typu fabryką BASF w Europie. Większa hala oznacza także większe możliwości. Osiem linii produkcyjnych pozwoli na podwojenie produkcji katalizatorów. Obecnie BASF w Środzie Śląskiej wytwarza katalizatory oraz różnorodne systemy redukcji katalitycznej do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi i diesla, a także do ciężarówek i pojazdów specjalnych.

BASF w Europie

Urządzenia produkowane w Polsce trafiają do marek z całej Europy. Firmy, które korzystają z usług niemieckiego koncernu spełniają najwyższe normy środowiskowe, w tym normy emisji spalin. Samo BASF podkreśla, że dalej zamierza rozwijać swoją działalność, widząc rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologicznie katalizatory.

Czy można ładować samochód elektryczny w garażu?
Oferta samochodów elektrycznych stale się poszerza. Większość znanych marek sprzedaje co najmniej jeden bezemisyjny model i zapowiada kolejne. Elektromobilność stała się faktem, chociaż niestety w Polsce infrastruktura nie nadąża za trendem – stacji ładowania na razie jest stosunkowo niewiele. Rozwiązaniem może być stworzenie własnego punktu ładowania w garażu. Jak to zrobić? I co w ogóle warto wiedzieć o ładowaniu elektryka w warunkach dom
więcej
Dlaczego silnik dławi się przy przyspieszaniu?
Prawidłowo działająca jednostka napędowa nie powinna przerywać, reagować wolniej niż dotychczas ani dławić się w trakcie przyspieszania. Jeśli silnik pracuje nierówno, a wciśnięcie pedału gazu nie powoduje odpowiedniej reakcji, warto jak najszybciej poszukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Dlaczego? Ponieważ zwlekanie z naprawą może skutkować nie tylko dalszymi uszkodzeniami podzespołów, lecz także negatywnie wpływać na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
więcej
Czym jest snorkel i po co się go montuje?
Jeśli planujesz off-road, chcesz testować zdolność swojego samochodu do przeprawiania się przez zbiorniki wodne albo po prostu interesujesz się jazdą w terenie, pewnie wiesz co nieco na temat snorkelu. Jeżeli nie, to za chwilę wyjaśnimy Ci, czym jest snorkel i po co się go montuje. Odpowiemy również na pytanie, jaki model warto wybrać i dlaczego
więcej