• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Katalizatory produkowane w Polsce

Niemiecki koncern BASF jest znany w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Zajmuje się m.in. produkcją domieszek do betonu, chemii budowlanej oraz od kilku lat także wytwarzaniem katalizatorów. A wiecie, że to właśnie w Środzie Śląskiej k. Wrocławia, kilka lat temu powstał największy zakład produkcyjny tej marki  na terenie Europy tworzący katalizatory?

W Środzie Śląskiej k. Wrocławia w 2014 powstał zakład produkcyjny firmy BASF skupiający się na wytwarzaniu katalizatorów samochodowych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, gdyby nie fakt, że ówcześnie był to największy zakład tego typu na terenie Europy. Początkowo, niemiecki koncern zatrudniał w Środzie Śląskiej 100 pracowników, ale przez kilka lat ta liczba znacząco się zwiększyła.

Jakie katalizatory produkuje BASF?

W fabryce, która na starcie liczyła 40 tys. m2, kosztowała 90 milionów euro i miała dwie linie produkcyjne, wytwarzano katalizatory do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi oraz do aut osobowych i ciężarowych wyposażonych w jednostki wysokoprężne. Każdy z produkowanych katalizatorów spełniał normę spalin Euro 6. W Środzie Śląskiej tworzy się również systemy do selektywnej redukcji katalitycznej SCR, rozwiązania nowoczesnej selektywnej redukcji katalitycznej na filtrze SCRoT oraz katalizatory rozpadu ozonu marki PremAir.

Rozbudowa zakładu BASF

W 2019 roku zakończono rozbudowę zakładu produkcyjnego – powiększył się on o 14 tys. m2, stając się najnowocześniejszą tego typu fabryką BASF w Europie. Większa hala oznacza także większe możliwości. Osiem linii produkcyjnych pozwoli na podwojenie produkcji katalizatorów. Obecnie BASF w Środzie Śląskiej wytwarza katalizatory oraz różnorodne systemy redukcji katalitycznej do samochodów osobowych z silnikami benzynowymi i diesla, a także do ciężarówek i pojazdów specjalnych.

BASF w Europie

Urządzenia produkowane w Polsce trafiają do marek z całej Europy. Firmy, które korzystają z usług niemieckiego koncernu spełniają najwyższe normy środowiskowe, w tym normy emisji spalin. Samo BASF podkreśla, że dalej zamierza rozwijać swoją działalność, widząc rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologicznie katalizatory.

Zerwanie paska klinowego – co zrobić, żeby tego uniknąć?
Pasek klinowy to niewielki, ale znaczący element. Ten, kto kiedykolwiek musiał wzywać pomoc drogową, bo pasek zerwał mu się w trakcie jazdy, wie, jak kosztowna jest naprawa samochodu wtedy, gdy ta część się zepsuje. Jak zatem można uniknąć awarii paska? Co ile powinno się go wymieniać? I ile to tak naprawdę kosztuje?
więcej
Najczęstsze przyczyny przegrzania silnika
Każdy kierowca wie, że problemy z silnikiem zazwyczaj pociągają za sobą bardzo duże koszty naprawy – i zazwyczaj boi się jakichkolwiek awarii w tym zakresie. Tak jest również w przypadku przegrzania jednostki napędowej. Jakie są najczęstsze przyczyny przegrzania silnika i co robić, żeby tego uniknąć?
więcej
Kiedy wymienić opony na zimowe?
Większość kierowców – poza tymi, którzy korzystają z opon całorocznych – jesienią i na wiosnę wymienia opony w samochodzie. Teoretycznie nie istnieje wymóg zakładania zimowych kół, ale niewątpliwie w okresie przymrozków i opadów śniegu znacznie poprawiają one bezpieczeństwo. Czy można zatem jednoznacznie powiedzieć, kiedy powinno się wymienić opony?
więcej