• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

test

Tuning wydechu – po co to robić?

Tuning kojarzy się m.in. ze zmianą brzmienia samochodu, a co za tym idzie z modyfikowaniem układu wydechowego. Nie brakuje zwolenników tego rozwiązania, ale i przeciwników. Czy warto wprowadzać modyfikacje wydechu? Co to tak naprawdę daje? I dlaczego czasami wiąże się z problemami?

Filtr cząstek stałych – budowa, regeneracja, wymiana

Filtr cząstek stałych inaczej DPF lub FAP to jeden z istotnych elementów układu wydechowego i jednocześnie jeden z najbardziej znienawidzonych. Jak jest zbudowany? Czy można go zregenerować? Kiedy trzeba kupić nowy DPF? I najważniejsze – dlaczego nie powinno się go po prostu usunąć?

Najczęstsze usterki zaworu EGR

Zawór EGR to urządzenie łączące układ wydechowy z dolotowym. Za co odpowiada? Przede wszystkim za oczyszczanie spalin z tlenków azotu. Nie jest typową częścią eksploatacyjną, ale czasami ulega awariom. Jakie są najczęstsze problemy z EGR-em i jak sobie z nimi poradzić?

Dlaczego słychać rezonans z układu wydechowego?

W trakcie jazdy da się słyszeć rezonans z okolicy układu wydechowego np. podczas wchodzenia na wysokie obroty albo wręcz przeciwnie – gdy samochód porusza się na bardzo niskich obrotach. Jaka może być przyczyna takich objawów? Czy warto od razu jechać do mechanika? I ile będzie kosztowała ewentualna naprawa?

Kiedy trzeba wymienić kolektor?

Samochód pracuje dużo głośniej niż do tej pory? Nagle słychać jakieś niepokojące dźwięki? Zazwyczaj huk nie oznacza niczego dobrego. Część kierowców nie wie, co może być przyczyną, inni od razu orientują się, że problem leży w awarii jednego z elementów układu wydechowego. Dlaczego czasami kolektor przestaje działać prawidłowo i jak się go naprawia?

Wymiana wydechu w samochodzie

Układ wydechowy pracuje w bardzo trudnych warunkach – przepływają przez niego spaliny o temperaturze do kilkuset stopni Celsjusza. Z tego względu musi być wykonany z maksymalnie wytrzymałych materiałów, a mimo to z czasem i tak ulega uszkodzeniom. Jak rozpoznać, że pora na wymianę wydechu? I co dokładnie składa się na układ wydechowy?

Nieszczelność w układzie wydechowym

Rdza, która tworzy się np. na tłumiku, nikogo nie dziwi. W końcu cały układ wydechowy narażony jest na rdzewienie m.in. ze względu na swoją lokalizację. Ale uwaga, problem z nieszczelnością wynikającą z dużej korozji oznacza nie tylko zwiększony przepływ spalin do atmosfery i zdecydowanie większą głośność, lecz także w niektórych przypadkach zaburzenia pracy jednostki napędowej. Jak poradzić sobie z dziurami w układzie wydechowym?

Dlaczego silnik nierówno pracuje?

Nierówna, niestabilna praca silnika to coś, czego nie należy lekceważyć. O prawidłowo pracującej jednostce można mówić wtedy, gdy silnik utrzymuje stałą prędkość obrotową od 600 do 1000 obrotów na minutę na biegu jałowym, bez naciskania pedału gazu. Jeżeli wskazówka obrotomierza skacze, a cały samochód drży nierównomiernie, warto wykonać diagnostykę. Jakie są najczęstsze przyczyny takich objawów?

Awarie układu hamulcowego – przyczyny

Na układ hamulcowy składa się kilka podstawowych elementów, które – z racji swojej funkcji – są narażone na uszkodzenia. Jakie są najczęstsze awarie w obrębie tego układu? M.in. pokrzywienie tarcz hamulcowych, uszkodzenie tłoczków i prowadnic zacisków, wpadanie pedału hamulca w podłogę oraz problem ze starym płynem hamulcowym. Dlaczego tak się dzieje i ile może kosztować naprawa?

Czujniki samochodowe – rodzaje i ich rola

Nowoczesne samochody wyposaża się w wiele różnego rodzaju czujników, które mają zbierać i analizować informacje m.in. na temat stanu poszczególnych podzespołów. Te elementy, mimo swoich niewielkich gabarytów, są bardzo ważne dla prawidłowej pracy silnika, ale jednocześnie podatne na uszkodzenia. Jakie czujniki montuje się najczęściej?