• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Volvo S40 II i V50 – najczęstsze usterki

Volvo S40 drugiej generacji pojawiło się na rynku w 2003 roku. Po niezbyt udanej pierwszej wersji wielu kierowców nie było przekonanych do S40, ale okazało się, że to naprawdę trwałe samochody. A co ma z tym wspólnego model V50? V50 jest niczym innym jak wersją kombi S40.

Na początek trochę historii – Volvo S40 drugiej generacji zadebiutowało w 2003 roku. Wówczas pojawiła się również wersja kombi, czyli V50 i tej nazwy marka użyła po raz pierwszy. W poprzedniej generacji modelu kombi pozostawało po prostu V40.

Warto pamiętać, że od 1999 roku Volvo było w rękach koncernu Forda, dlatego S40 stworzono na bazie Forda Focusa. Wykorzystano także wiele części z tej marki, co z jednej strony jest zaletą – są one łatwo dostępne i tanie, a z drugiej daje pole do nazywania S40 „droższym Focusem”.

Ze względu na to, że S40 i V50 różnią się wyłącznie nadwoziem, wszystkie opisane poniżej potencjalne usterki będą dotyczyły obu modeli.

Usterki w jednostkach napędowych

Volvo S40 drugiej generacji oraz V50 dostępne są zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Wśród jednostek benzynowych kierowcy mogą wybierać spośród: 1.6 o mocy 100 KM, 1.8 ze 125 KM, 2.0 145 KM, 2.4 140 lub 170 KM, 2.5T z 220 lub 230 KM w zależności od roku produkcji. Większość z nich – poza wersjami 2.5T, bo te są pięciocylindrowe – mają po cztery cylindry. W zasadzie wszystkie nie są specjalnie awaryjne, tylko przy jednostkach 2.5T warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki.

Z oferowanych diesli (Zobacz także: dlaczego diesel pali mniej niż benzyna?)– czterocylindrowych 1.6D o mocy 110 KM albo 114 KM oraz 2.0D ze 136 KM i pięciocylindrowych 2.0D o mocy 150 KM, 2.0D 177 KM lub 2.4D 180 KM trwalsze są wersje pięciocylindrowe. W 1.6D pojawiają się zazwyczaj problemy z turbosprężarką i napinaczem paska rozrządu, a w 2.0D występują awarie koła pasowego na wale korbowym. Ewentualne usterki w silnikach z pięcioma cylindrami dotyczą przepustnicy w jednostce 2.4D. Oczywiście można się spodziewać typowych problemów dla diesli, czyli np. awarii dwumasy.

Najczęstsze problemy z zawieszeniem

W Volvo S40 drugiej generacji zastosowano wielowahaczowe zawieszenie, które okazało się dość trwałe, a jednocześnie zapewniające bardzo komfortową jazdę nawet po nierównych drogach. Jedyny problem pojawiający się związku z tym elementem to tuleje tylnych wahaczy – wymagają dość częstych napraw. Jeśli chodzi o pozostałe części, co jakiś czas trzeba również zainwestować w nowe łożyska kół oraz łączniki stabilizatora, ale to raczej normalne przy samochodach z większymi przebiegami.

Co szwankuje w elektryce?

Szwedzka marka zwłaszcza w tym modelu czasami notuje awarie związane z elektryką. Jeśli już się takie pojawiają, to dotyczą konsoli środkowej i zamontowanych na niej przycisków, sterownika poduszek powietrznych albo wyświetlacza radia. Zdarza się również, że rozrusznik przestaje reagować. Większość ze wspomnianych usterek jest niegroźna, ale wymaga wizyty u mechanika.

Inne usterki

Tak naprawdę ostatnim mankamentem w Volvo S40 i V50, na który narzekają kierowcy, jest trzeszczący plastik kokpitu. Nie przeszkadza to w użytkowaniu auta, ale może być uciążliwe.

Czym jest system eSCOR?
Wiesz, w jaki sposób szacuje się ryzyko ubezpieczeniowe? Na jakiej podstawie określa się prawdopodobieństwo spowodowania szkody przez kierowcę? I jak to wpływa na wysokość składek na ubezpieczenie OC i AC? Od lutego 2023 roku możesz otrzymać ocenę ryzyka, korzystając z usługi eSCOR. Czym dokładnie jest eSCOR i jak działa?
więcej
Wszystko, co warto wiedzieć o zatrzymaniu prawa jazdy
Każdy kierowca, który znacząco przekracza prędkość lub w inny sposób łamie przepisy, musi się liczyć z tym, że w razie złapania przez policję może stracić prawo jazdy. Kiedy funkcjonariusze mają obowiązek zatrzymać prawo jazdy? Na ile zgodnie z przepisami powinni to zrobić? Jak odzyskać dokument? Na te i inne pytania odpowiadamy w tym artykule.
więcej
Co zrobić, gdy dojdzie do uszkodzenia samochodu w trakcie odśnieżania?
Zima to trudny okres dla kierowców. Gdy zaczynają się przymrozki i opady śniegu, muszą sobie poradzić nie tylko z zamarzającymi zamkami i parującymi szybami, lecz także z odśnieżaniem. Z tym ostatnim mierzą się również drogowcy, którzy mają za zadanie oczyścić drogi z błota, śniegu i lodu, używając pługów, solarek oraz piaskarek. Niestety czasami robią to na tyle nieumiejętnie, że maszyny uszkadzają samochody stojące w zatoczkach lub znajdujące się na pasie obok.
więcej