• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Zabezpieczenie antykorozyjne – kiedy warto je uzupełnić i jakie wybrać?

Producenci stosują zabezpieczenie antykorozyjne we wszystkich nowych samochodach. Zabezpieczenie to nakłada się nie tylko na elementy nadwozia, lecz także na podwozie. Niektóre z powłok mogą przetrwać wiele lat. Inne wymagają uzupełnienia już po krótkim czasie od zakupu pojazdu. Kiedy powinno się zdecydować na ponowne zastosowanie środka zapobiegającego rdzy?

Odpowiadając na pytanie, można powiedzieć, że już nawet po 3 lub 4 latach. Oczywiście nie będzie to konieczne w każdym aucie, ale czasami okazuje się niezbędne, aby uchronić się przed rdzą. Co ważne, uzupełnienie zabezpieczenia antykorozyjnego powinno być dobrane do wykorzystanego wcześniej środka fabrycznego – oba preparaty muszą się połączyć. Jakie zatem rozwiązania stosuje się zazwyczaj na konkretnych elementach w samochodzie?

Zabezpieczenie antykorozyjne – nadkola

W zależności od tego, czy auto jest nowe, czy starsze, w nadkolach albo zakłada się specjalną wykładzinę, albo używa się masy poliuretanowo-kauczukowej z dodatkiem PCV. O ile wykładzina powinna przetrwać bez większych problemów naprawdę długo, o tyle masa ma tendencję do wykruszania się i wymaga uzupełnienia.

Aby skutecznie ją uzupełnić, należy użyć produktu na bazie żywic i kauczuku. Popularne – i niestety często stosowane – środki bitumiczne wchodzą w reakcję z PCV, co skutkuje szybkim pojawieniem się kolejnych ubytków.

Uwaga, jeśli zaniedba się problem dziur w masie w nadkolach, można się spodziewać wystąpienia ognisk rdzy na tych elementach. W przypadku korozji trzeba najpierw oczyścić wybrane miejsce, następnie zastosować specjalny preparat na rdzę, a dopiero później nałożyć produkt na bazie żywic i kauczuku. Tylko wtedy ma się pewność, że nadkole zostało odpowiednio zabezpieczone.

Co z podwoziem?

Niektórzy wykorzystują preparaty na bazie żywic i kauczuku także do podwozia. To dobry krok, bo dzięki swojej miękkości tego typu produkty dobrze ochronią podwozie nie tylko przed rdzewieniem, lecz także przed kamykami strzelającymi spod kół. Jeśli chce się uzyskać jeszcze lepszy efekt, można dodatkowo pokryć całość woskiem do podwozi. W przypadku progów i drzwi zalecane jest stosowanie tak zwanego baranka nakładanego pistoletem pneumatycznym.

Kiedy i jak zabezpieczać profile zamknięte?

Jeszcze innego podejścia wymagają profile zamknięte. Zazwyczaj mają one otwory technologiczne, przez które wkłada się sondę wstrzykującą preparat. Jeśli otwory są zaspawane, należy je ponownie nawiercić, a po wykonaniu zabezpieczenia szczelnie zabezpieczyć.

Najczęstsze awarie układu chłodzenia w samochodzie
Układ chłodzenia odpowiada przede wszystkim za odprowadzanie nadmiaru ciepła i utrzymanie temperatury silnika na odpowiednim poziomie. Jeżeli dochodzi do awarii w elementach tego układu, skutki mogą być naprawdę poważne – w najgorszym wypadku jednostka napędowa ulega zatarciu. Jakie są zatem najczęstsze problemy z układem chłodzenia?
więcej
Dwumasowe koło zamachowe – działanie, awaryjność, naprawa
Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.
więcej
Drżenie silnika na biegu jałowym – przyczyny
Tak naprawdę każdy silnik lekko drży na biegu jałowym. Drżenie zauważalne jest szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych. Nie ma w tym nic dziwnego, o ile drgania nie są na tyle mocne, że wyraźnie odczuwa się je w kabinie samochodu. Dlaczego czasami się tak dzieje?
więcej