• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Kupowanie elementów układu wydechowego przez internet

Przez internet można teraz kupić dosłownie wszystko – od produktów spożywczych, przez ubrania, sprzęt elektroniczny, wędkarski, książki, aż po części samochodowe. Bardzo często to właśnie w sklepach online znajdziecie np. elementy układu wydechowego w najlepszej cenie. Potem wystarczy, że zlecicie ich montaż mechanikowi, a dzięki temu oszczędzicie na naprawie. Na co należy jednak uważać, żeby nie narazić się na większe koszty ?

Każdy z elementów układu wydechowego ulega zużyciu. Wpływają na to m.in.: silne wahania temperatury, uszkodzenia mechaniczne, zanieczyszczenia drogowe czy kondensacja spalin. W końcu trzeba wymienić kolektor wydechowy, sondę lambda, katalizator, rurę wydechową, tłumik środkowy, końcowy albo końcówkę rury wydechowej. Wszystkie te części możecie zamówić przez internet zarówno w wersji oryginalnej, jak i dużo tańszej, zamiennej. Zanim jednak przystąpicie do kupowania na aukcji, powinniście pamiętać o kilku sprawach.

Trzy rzeczy, które trzeba wiedzieć

Przede wszystkim musicie znać markę, model, rok produkcji i pojemność silnika samochodu, do którego będziecie wybierać części układu wydechowego. Bez tego ani rusz. Pozostałe kwestie zależą od tego, jakie urządzenie jest Wam aktualnie potrzebne. Co innego przyda się przy zakupie kolektora, a co innego przy nabyciu sondy lambda.

Co jeszcze się przyda?

Do zakupu kolektora potrzebny będzie dodatkowo numer referencyjny. Trzeba także pamiętać o uszczelkach, nakrętkach, szpilkach do montażu, a do samochodów z turbiną także przewidzianego w kolektorze miejsce na nią i dodatkowe szpilki. Przy sondach lambda powinniście znać średnicę gwintów, liczbę biegunów, długość przewodu, kształt wtyczki i numer referencyjny. Jeżeli wymieniacie katalizator, kupcie albo urządzenie dedykowane do Waszego auta, albo dokładnie zweryfikujcie normę spalin Euro, które pojazd powinien spełniać, średnicę wlotu i wylotu rury wydechowej, a także średnicę, kształt oraz długość puszki. Zakup filtra cząstek stałych wymaga sprawdzenia numeru referencyjnego, znajomości normy emisji spalin oraz podobnie jak przy katalizatorze średnicy wlotu i wylotu rury wydechowej, średnicy, kształt i długość puszki. Przy rurze wydechowej czy jej końcówkach pamiętajcie o odpowiedniej średnicy, a przy tłumiku nie zapomnijcie o numerze referencyjnym, długości, średnicy rury oraz samego tłumika.

Na co zwrócić uwagę?

Podsumowując, kupujcie albo sprawdzone oryginalne części, albo dokładnie zweryfikujcie, czy część uniwersalna będzie rzeczywiście pasowała do Waszego samochodu. Postawcie na dobre marki, uważajcie na elementy używane oraz najtańsze zamienniki, które często są dużo gorzej wykonane.

Pamiętajcie, że np. zużyty katalizator można oddać do punktu skupu i tym samym odzyskać część kosztów naprawy.

Jak rozpoznać, że silnik w samochodzie nadaje się do remontu?
Nie da się powiedzieć, ile dokładnie kilometrów pokona samochód, zanim trzeba będzie przeprowadzić generalny remont silnika albo, co gorsza, wymienić jednostkę napędową. Dlaczego? Ponieważ bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji auta, sposobu jazdy i jakości wlewanych płynów eksploatacyjnych. Co zatem może wskazywać na to, że silnik przestaje działać prawidłowo? Kiedy kierowcy powinna się zapalić czerwona lampka?
więcej
Sonda lambda – działanie, awaryjność, wymiana
Sonda lambda to czujnik odpowiadający za mierzenie poziomu tlenu w spalinach. Ten niewielki element układu wydechowego wpływa na pracę jednostki napędowej, dlatego jego ewentualna awaria może się okazać problematyczna. Jak dokładnie działa sonda lambda? Jakie są jej najczęstsze awarie? I o czym warto pamiętać, jeżeli chce się samodzielnie wymienić ten podzespół?
więcej
Rodzaje tuningu – optyczny, elektroniczny i mechaniczny
ng – jakie jest pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie to słowo? Większość pewnie pomyśli o podrasowanym samochodzie z dużym spojlerem, alufelgami i sportowym tłumikiem. Faktycznie, większość aut po tuningu optycznym ma zamontowane wspomniane elementy, ale tuning to przede wszystkim modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego oraz podwozia pojazdu w celu zwiększenia jego mocy. W które przeróbki rzeczywiście warto zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt?
więcej