• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Jakie auta używane kupujemy najczęściej?

Chętnie kupujemy auta używane. Według Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, najwięcej samochodów trafia do nas z Niemiec, Francji, Włoch i Belgii. Sprowadzamy pojazdy, które mają średnio 11 lat. Które z nich są najpopularniejsze?

Na naszych drogach nie brakuje samochodów z tak zwanej drugiej ręki. Najczęściej kupujemy je zza zachodniej granicy – aż 60% aut z importu, które trafiają do Polski, przyjeżdża do nas z Niemiec. Jakie modele cieszą się największym powodzeniem?

Nieśmiertelne Audi A4

Audi A4 chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Kierowcy uznają ten samochód za praktyczny, wygodny, a do tego dostępny jest w różnych wersjach silnikowych. Według SAMAR-a sprowadzamy przeważnie trzecią generację B7 z lat 2004–2007. Auto można kupić w wersji limuzyna, kombi lub kabriolet, z silnikami benzynowymi i diesla o mocach od 102 do aż 420 KM. Dla tych, którzy szukają sportowych rozwiązań, stworzono RS4 rozpędzające się do setki w mniej niż 5 sekund.

Klasyczny Golf

Drugi samochód w tym zestawieniu jest prawie tak samo popularny jak Audi – mowa o Volkswagenie Golfie. Do Polski tylko w pierwszej połowie 2019 roku trafiło aż ponad 15 tysięcy używanych Golfów. Stawiamy na piątą generację w wersji hatchback lub kombi. Tutaj również do wyboru są zarówno silniki benzynowe, jak i diesle o mocach od 75 do 250 KM. Jeśli wspominać o sportowych modelach, trzeba powiedzieć o R32 z VR6 3.2 l.

Kompaktowy Opel

Na trzecim miejscu pod względem ilości sprowadzonych aut znalazł się Opel Astra. Najchętniej kupujemy trzecią generację produkowaną w latach 2004–2014 i czwartą, która zjeżdża z linii produkcyjnej od 2009 roku. Tu także króluje szeroki wybór rodzajów nadwozia – hatchback, sedan, kabriolet, kombi – oraz jednostek benzynowych i wysokoprężnych – od 75 do 240 KM. Jeśli szukacie sportowego Opla, sprawdźcie Astrę OPC z 2.0 l w benzynie.

Auto premium, czyli BMW 3

Na tej liście nie mogło zabraknąć także BMW. W pierwszym półroczu 2019 do Polski trafiło ponad 11 tysięcy sztuk BMW serii 3. Najchętniej kupowaliśmy modele E90 i E91, czyli sedan i kombi. Jeśli chodzi o silniki, jak przystało na BMW, jest w czym wybierać. Diesel, benzyna, 4, 6 czy 8 cylindrów. Do tego napęd na tył albo na cztery koła – dosłownie każdy znajdzie coś dla siebie.

Drugi z Volkswagenów

Chyba nikogo nie zdziwi, że w tym zestawieniu znalazł się również Volkswagen Passat. Według badań SAMAR-a sprowadzamy nie tylko generację B6, lecz także starszą B5 produkowaną w latach 1996–2000. Zaletą Passata jest bardzo duży wybór rodzajów wyposażenia – Trendline, Comfortline, Highline, Sportline, R-Line oraz R36. W tym aucie montowano wyłącznie silniki diesla o mocach od 102 do 300 KM. Jeśli chodzi o nadwozie, można dostać zarówno sedana, jak i kombi.

Dlaczego olej silnikowy ciemnieje?
Jeżeli w trakcie sprawdzania poziomu oleju zauważycie, że płyn zmienił kolor, zazwyczaj zakładacie, że pora go wymienić. Nic w tym dziwnego. Panuje powszechne przekonanie, zgodnie z którym czarnoszary odcień oleju silnikowego jest równoznaczny z jego zużyciem. Czy rzeczywiście ciemny olej trzeba jak najszybciej zastąpić nowym? Kiedy ten płyn eksploatacyjny może zmienić barwę? Dlaczego zdarza się, że czernieje od razu po zalaniu?
więcej
Samochód z instalacją LPG – jak przygotować auto do zimy?
Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów w Polsce aktualnie – stan na 2022 rok – zarejestrowanych jest ponad 2,5 miliona samochodów zasilanych LPG. To ponad 13 procent wszystkich aut osobowych jeżdżących po krajowych drogach. Mimo tych ogromnych liczb wielu kierowców nadal nie wie czy pojazdy na gaz przygotowuje się do zimy tak jak te na benzynę lub ropę, czy inaczej. O czym należy pamiętać zanim temperatury spadną poniżej zera, jeżeli ma się zamontowaną instalację LPG?
więcej
Przechowywanie opon – podstawowe zasady
O ile nie korzystacie z opon wielosezonowych nazywanych również całorocznymi, dwa razy do roku ze względu na zmieniające się warunki atmosferyczne musicie wymienić ogumienie a później gdzieś bezpiecznie przechować to używane do tej pory. Niektórzy decydują się składowanie opon w warsztacie – za stosunkowo niewielką opłatą można je tam zostawić i nie martwić się o konieczność transportu oraz znalezienia miejsca do ich przetrzymywania. Inni po prostu przechowują letnie lub zimowe gumy w garażu. O czym należy pamiętać, jeżeli wybieracie tę ostatnią opcję?
więcej