• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Jakie auta używane kupujemy najczęściej?

Chętnie kupujemy auta używane. Według Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, najwięcej samochodów trafia do nas z Niemiec, Francji, Włoch i Belgii. Sprowadzamy pojazdy, które mają średnio 11 lat. Które z nich są najpopularniejsze?

Na naszych drogach nie brakuje samochodów z tak zwanej drugiej ręki. Najczęściej kupujemy je zza zachodniej granicy – aż 60% aut z importu, które trafiają do Polski, przyjeżdża do nas z Niemiec. Jakie modele cieszą się największym powodzeniem?

Nieśmiertelne Audi A4

Audi A4 chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Kierowcy uznają ten samochód za praktyczny, wygodny, a do tego dostępny jest w różnych wersjach silnikowych. Według SAMAR-a sprowadzamy przeważnie trzecią generację B7 z lat 2004–2007. Auto można kupić w wersji limuzyna, kombi lub kabriolet, z silnikami benzynowymi i diesla o mocach od 102 do aż 420 KM. Dla tych, którzy szukają sportowych rozwiązań, stworzono RS4 rozpędzające się do setki w mniej niż 5 sekund.

Klasyczny Golf

Drugi samochód w tym zestawieniu jest prawie tak samo popularny jak Audi – mowa o Volkswagenie Golfie. Do Polski tylko w pierwszej połowie 2019 roku trafiło aż ponad 15 tysięcy używanych Golfów. Stawiamy na piątą generację w wersji hatchback lub kombi. Tutaj również do wyboru są zarówno silniki benzynowe, jak i diesle o mocach od 75 do 250 KM. Jeśli wspominać o sportowych modelach, trzeba powiedzieć o R32 z VR6 3.2 l.

Kompaktowy Opel

Na trzecim miejscu pod względem ilości sprowadzonych aut znalazł się Opel Astra. Najchętniej kupujemy trzecią generację produkowaną w latach 2004–2014 i czwartą, która zjeżdża z linii produkcyjnej od 2009 roku. Tu także króluje szeroki wybór rodzajów nadwozia – hatchback, sedan, kabriolet, kombi – oraz jednostek benzynowych i wysokoprężnych – od 75 do 240 KM. Jeśli szukacie sportowego Opla, sprawdźcie Astrę OPC z 2.0 l w benzynie.

Auto premium, czyli BMW 3

Na tej liście nie mogło zabraknąć także BMW. W pierwszym półroczu 2019 do Polski trafiło ponad 11 tysięcy sztuk BMW serii 3. Najchętniej kupowaliśmy modele E90 i E91, czyli sedan i kombi. Jeśli chodzi o silniki, jak przystało na BMW, jest w czym wybierać. Diesel, benzyna, 4, 6 czy 8 cylindrów. Do tego napęd na tył albo na cztery koła – dosłownie każdy znajdzie coś dla siebie.

Drugi z Volkswagenów

Chyba nikogo nie zdziwi, że w tym zestawieniu znalazł się również Volkswagen Passat. Według badań SAMAR-a sprowadzamy nie tylko generację B6, lecz także starszą B5 produkowaną w latach 1996–2000. Zaletą Passata jest bardzo duży wybór rodzajów wyposażenia – Trendline, Comfortline, Highline, Sportline, R-Line oraz R36. W tym aucie montowano wyłącznie silniki diesla o mocach od 102 do 300 KM. Jeśli chodzi o nadwozie, można dostać zarówno sedana, jak i kombi.

Plusy i minusy silników D-CAT
Silniki D-CAT to nowoczesne jednostki wysokoprężne D-4D montowane w samochodach marki Toyota. Sama marka słynie przede wszystkim z niezawodności, ale ta niezawodność odnosi się przede wszystkim do silników benzynowych. A jak to wygląda w przypadku D-CAT-ów? Jakie są plusy i minusy tych napędów?
więcej
Zerwanie paska klinowego – co zrobić, żeby tego uniknąć?
Pasek klinowy to niewielki, ale znaczący element. Ten, kto kiedykolwiek musiał wzywać pomoc drogową, bo pasek zerwał mu się w trakcie jazdy, wie, jak kosztowna jest naprawa samochodu wtedy, gdy ta część się zepsuje. Jak zatem można uniknąć awarii paska? Co ile powinno się go wymieniać? I ile to tak naprawdę kosztuje?
więcej
Najczęstsze przyczyny przegrzania silnika
Każdy kierowca wie, że problemy z silnikiem zazwyczaj pociągają za sobą bardzo duże koszty naprawy – i zazwyczaj boi się jakichkolwiek awarii w tym zakresie. Tak jest również w przypadku przegrzania jednostki napędowej. Jakie są najczęstsze przyczyny przegrzania silnika i co robić, żeby tego uniknąć?
więcej