• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Jakie auta używane kupujemy najczęściej?

Chętnie kupujemy auta używane. Według Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, najwięcej samochodów trafia do nas z Niemiec, Francji, Włoch i Belgii. Sprowadzamy pojazdy, które mają średnio 11 lat. Które z nich są najpopularniejsze?

Na naszych drogach nie brakuje samochodów z tak zwanej drugiej ręki. Najczęściej kupujemy je zza zachodniej granicy – aż 60% aut z importu, które trafiają do Polski, przyjeżdża do nas z Niemiec. Jakie modele cieszą się największym powodzeniem?

Nieśmiertelne Audi A4

Audi A4 chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Kierowcy uznają ten samochód za praktyczny, wygodny, a do tego dostępny jest w różnych wersjach silnikowych. Według SAMAR-a sprowadzamy przeważnie trzecią generację B7 z lat 2004–2007. Auto można kupić w wersji limuzyna, kombi lub kabriolet, z silnikami benzynowymi i diesla o mocach od 102 do aż 420 KM. Dla tych, którzy szukają sportowych rozwiązań, stworzono RS4 rozpędzające się do setki w mniej niż 5 sekund.

Klasyczny Golf

Drugi samochód w tym zestawieniu jest prawie tak samo popularny jak Audi – mowa o Volkswagenie Golfie. Do Polski tylko w pierwszej połowie 2019 roku trafiło aż ponad 15 tysięcy używanych Golfów. Stawiamy na piątą generację w wersji hatchback lub kombi. Tutaj również do wyboru są zarówno silniki benzynowe, jak i diesle o mocach od 75 do 250 KM. Jeśli wspominać o sportowych modelach, trzeba powiedzieć o R32 z VR6 3.2 l.

Kompaktowy Opel

Na trzecim miejscu pod względem ilości sprowadzonych aut znalazł się Opel Astra. Najchętniej kupujemy trzecią generację produkowaną w latach 2004–2014 i czwartą, która zjeżdża z linii produkcyjnej od 2009 roku. Tu także króluje szeroki wybór rodzajów nadwozia – hatchback, sedan, kabriolet, kombi – oraz jednostek benzynowych i wysokoprężnych – od 75 do 240 KM. Jeśli szukacie sportowego Opla, sprawdźcie Astrę OPC z 2.0 l w benzynie.

Auto premium, czyli BMW 3

Na tej liście nie mogło zabraknąć także BMW. W pierwszym półroczu 2019 do Polski trafiło ponad 11 tysięcy sztuk BMW serii 3. Najchętniej kupowaliśmy modele E90 i E91, czyli sedan i kombi. Jeśli chodzi o silniki, jak przystało na BMW, jest w czym wybierać. Diesel, benzyna, 4, 6 czy 8 cylindrów. Do tego napęd na tył albo na cztery koła – dosłownie każdy znajdzie coś dla siebie.

Drugi z Volkswagenów

Chyba nikogo nie zdziwi, że w tym zestawieniu znalazł się również Volkswagen Passat. Według badań SAMAR-a sprowadzamy nie tylko generację B6, lecz także starszą B5 produkowaną w latach 1996–2000. Zaletą Passata jest bardzo duży wybór rodzajów wyposażenia – Trendline, Comfortline, Highline, Sportline, R-Line oraz R36. W tym aucie montowano wyłącznie silniki diesla o mocach od 102 do 300 KM. Jeśli chodzi o nadwozie, można dostać zarówno sedana, jak i kombi.

Czym jest brake fading?
Wyobraź sobie, że wciskasz pedał hamulca i nic się nie dzieje albo reakcja jest dużo wolniejsza niż zazwyczaj, a przed Tobą znajduje się inny samochód. Sytuacja robi się zwyczajnie niebezpieczna. Czym jest brake fading, czyli fading hamulców? Kiedy może do niego dojść? I co zrobić, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
więcej
Jak i po co docierać nowe opony?
Kupiliście nowy komplet opon do swojego samochodu, bo w starych bieżnik pozostawiał wiele do życzenia. Skorzystaliście z pomocy mechanika, który założył świeże gumy na felgi a teraz planujecie dłuższą podróż. O czym powinniście pamiętać zanim wyruszycie w trasę? Że nowe opony wymagają dotarcia. Ile to trwa i czego w tym czasie należy unikać?
więcej
Kiedy samochód nie przejdzie badania technicznego?
Badanie techniczne to obowiązkowa kontrola stanu samochodu. Należy je przeprowadzać raz do roku w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Wyjątek stanowią nowe auta, w których pierwsze badanie wykonuje się przed upływem trzech lat od daty rejestracji. To, kiedy mija termin ważności przeglądu, można sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym pojazdu albo od niedawna w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, czyli w CEPiK-u. Trzeba pamiętać, że diagnosta ma prawo nie przedłużyć badania, jeśli zauważy usterki wpływające na bezpieczeństwo jazdy. O jakich usterkach mowa?
więcej