• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Das WeltAuto – na czym polega ten program?

Coraz więcej marek decyduje się na tworzenie programów umożliwiających zakup aut używanych z gwarancją producenta. Tak jest również w przypadku Volkswagena, który w ramach Das WeltAuto oferuje różne modele samochodów po drobiazgowej kontroli stanu technicznego i weryfikacji historii pojazdów.

Das WeltAuto – co to takiego?

Das WeltAuto to program sprzedaży sprawdzonych aut używanych przy salonach dealerskich Volkswagena, Skody, Seata oraz Volkswagena Samochody Użytkowe. Co ważne, w ramach Das WeltAuto można kupić nie tylko pojazdy tych marek, lecz także BMW, Hyundai, Toyota czy Audi. Zdecydowana większość samochodów pochodzi z rynku krajowego, ale zdarzają się również takie sprowadzane z zagranicy. Wszystkie przechodzą bardzo drobiazgową kontrolę techniczną i mają udokumentowaną historię, a także potwierdzony przebieg. Przeważnie auta liczą nie więcej niż 5 lat.

Weryfikacja stanu technicznego

Żeby mieć pewność, że samochody oferowane w ramach programu są w pełni sprawne, wykonuje się przegląd techniczny. W trakcie sprawdza się aż 117 punktów – w zasadzie praktycznie każdy element pojazdu, w tym m.in. przeprowadza się test drogowy, weryfikację stanu silnika i działanie elektroniki. Jeśli coś jest niesprawne, zostaje wymienione na nowe – oryginalne – lub naprawione. Po przejściu przez tę szczegółową kontrolę auto otrzymuje oficjalny certyfikat jakości.

Roczna gwarancja

Samochody, które mają wspomniany certyfikat, nie są starsze niż 7 lat i przejechały maksymalnie 150 tys. km, oferowane są z roczną gwarancją. W ramach gwarancji można je naprawić w dowolnym autoryzowanym serwisie marki na terenie całej Europy z użyciem oryginalnych części. W zależności od wieku oraz przebiegu auta dostaje się jeden z trzech pakietów gwarancyjnych. Najwyższy i tym samym najszerszy – diamentowy – mają samochody do 3 lat i do 90 tys. km przebiegu. Platynowy przeznaczony jest dla pojazdów w wieku od 3 do 5 lat z przebiegiem do 150 tys. km albo liczących sobie mniej niż 3 lata, ale z ponad 90 tys. km na liczniku. Najmniejszy pakiet nazywany złotym obejmuje auta, które zostały wyprodukowane od 5 do 7 lat temu, a ich przebieg wynosi do 150 tys. km.

Inne możliwości

Program jest na tyle rozbudowany, możliwości finansowania różnorodne, a wybór samochodów tak duży, że w zasadzie każdy może tu znaleźć coś dla siebie. Jeśli jednak zachodzi potrzeba np. doposażenia jakiegoś modelu, taka opcja również istnieje.

To, co najbardziej doceniają kierowcy w Das WeltAuto i innych rozwiązaniach tego typu, to pewność jakości kupowanego auta. Nabywca otrzymuje pełną dokumentację, która rzeczywiście została sprawdzona plus pewność co do stanu technicznego pojazdu.

Co ważne, w ramach Das WeltAuto w ciągu tygodnia od zakupu każdy ma prawo wymienić samochód, jeśli po przetestowaniu uzna, że wolałby jednak inny model.

Najczęstsze przyczyny awarii akumulatora
Wszystko już zapakowane, pasażerowie siedzą na swoich miejscach, nie pozostaje nic innego, jak wyruszyć w trasę. Odpalasz samochód i… nic się nie dzieje. To mało optymistyczny, ale niestety realny scenariusz. Praktycznie każdemu kierowcy zdarzyło się kiedyś mieć problemy z akumulatorem i to nie tylko w okresie zimowym. Jakie są najczęstsze przyczyny awarii tego podzespołu?
więcej
Jak rozpoznać, że silnik w samochodzie nadaje się do remontu?
Nie da się powiedzieć, ile dokładnie kilometrów pokona samochód, zanim trzeba będzie przeprowadzić generalny remont silnika albo, co gorsza, wymienić jednostkę napędową. Dlaczego? Ponieważ bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji auta, sposobu jazdy i jakości wlewanych płynów eksploatacyjnych. Co zatem może wskazywać na to, że silnik przestaje działać prawidłowo? Kiedy kierowcy powinna się zapalić czerwona lampka?
więcej
Sonda lambda – działanie, awaryjność, wymiana
Sonda lambda to czujnik odpowiadający za mierzenie poziomu tlenu w spalinach. Ten niewielki element układu wydechowego wpływa na pracę jednostki napędowej, dlatego jego ewentualna awaria może się okazać problematyczna. Jak dokładnie działa sonda lambda? Jakie są jej najczęstsze awarie? I o czym warto pamiętać, jeżeli chce się samodzielnie wymienić ten podzespół?
więcej