• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Das WeltAuto – na czym polega ten program?

Coraz więcej marek decyduje się na tworzenie programów umożliwiających zakup aut używanych z gwarancją producenta. Tak jest również w przypadku Volkswagena, który w ramach Das WeltAuto oferuje różne modele samochodów po drobiazgowej kontroli stanu technicznego i weryfikacji historii pojazdów.

Das WeltAuto – co to takiego?

Das WeltAuto to program sprzedaży sprawdzonych aut używanych przy salonach dealerskich Volkswagena, Skody, Seata oraz Volkswagena Samochody Użytkowe. Co ważne, w ramach Das WeltAuto można kupić nie tylko pojazdy tych marek, lecz także BMW, Hyundai, Toyota czy Audi. Zdecydowana większość samochodów pochodzi z rynku krajowego, ale zdarzają się również takie sprowadzane z zagranicy. Wszystkie przechodzą bardzo drobiazgową kontrolę techniczną i mają udokumentowaną historię, a także potwierdzony przebieg. Przeważnie auta liczą nie więcej niż 5 lat.

Weryfikacja stanu technicznego

Żeby mieć pewność, że samochody oferowane w ramach programu są w pełni sprawne, wykonuje się przegląd techniczny. W trakcie sprawdza się aż 117 punktów – w zasadzie praktycznie każdy element pojazdu, w tym m.in. przeprowadza się test drogowy, weryfikację stanu silnika i działanie elektroniki. Jeśli coś jest niesprawne, zostaje wymienione na nowe – oryginalne – lub naprawione. Po przejściu przez tę szczegółową kontrolę auto otrzymuje oficjalny certyfikat jakości.

Roczna gwarancja

Samochody, które mają wspomniany certyfikat, nie są starsze niż 7 lat i przejechały maksymalnie 150 tys. km, oferowane są z roczną gwarancją. W ramach gwarancji można je naprawić w dowolnym autoryzowanym serwisie marki na terenie całej Europy z użyciem oryginalnych części. W zależności od wieku oraz przebiegu auta dostaje się jeden z trzech pakietów gwarancyjnych. Najwyższy i tym samym najszerszy – diamentowy – mają samochody do 3 lat i do 90 tys. km przebiegu. Platynowy przeznaczony jest dla pojazdów w wieku od 3 do 5 lat z przebiegiem do 150 tys. km albo liczących sobie mniej niż 3 lata, ale z ponad 90 tys. km na liczniku. Najmniejszy pakiet nazywany złotym obejmuje auta, które zostały wyprodukowane od 5 do 7 lat temu, a ich przebieg wynosi do 150 tys. km.

Inne możliwości

Program jest na tyle rozbudowany, możliwości finansowania różnorodne, a wybór samochodów tak duży, że w zasadzie każdy może tu znaleźć coś dla siebie. Jeśli jednak zachodzi potrzeba np. doposażenia jakiegoś modelu, taka opcja również istnieje.

To, co najbardziej doceniają kierowcy w Das WeltAuto i innych rozwiązaniach tego typu, to pewność jakości kupowanego auta. Nabywca otrzymuje pełną dokumentację, która rzeczywiście została sprawdzona plus pewność co do stanu technicznego pojazdu.

Co ważne, w ramach Das WeltAuto w ciągu tygodnia od zakupu każdy ma prawo wymienić samochód, jeśli po przetestowaniu uzna, że wolałby jednak inny model.

Prawo jazdy kategorii B a ciągnięcie przyczepy
Zdarza się, że na ulicach mijają nas samochody osobowe, które ciągną za sobą np. przyczepę kempingową, bo jadą na wakacje. Czy kierowca mający prawo jazdy kategorii B mógłby prowadzić auto z taką przyczepą? Teoretycznie tak, o ile masa całkowita zestawu mieści się w normie określonej przez ustawodawcę. Ile wynosi norma? Kiedy przyda się kod 96? I jak go zdobyć?
więcej
Jak samodzielnie odgrzybić klimatyzację?
Obecnie chyba w każdym nowym samochodzie montuje się klimatyzację w standardzie. Jesteśmy na tyle przyzwyczajeni do tego rozwiązania, że oczekujemy go dosłownie w każdym aucie. W zasadzie trudno się dziwić. Wtedy, gdy na zewnątrz robi się gorąco, klimatyzacja gwarantuje komfort podróży, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo – zmniejsza ryzyko zasłabnięcia kierowcy ze względu na upał. Trzeba jednak pamiętać, że klimatyzacja wymaga regularnego odgrzybiania. Czy da się to zrobić w warunkach domowych?
więcej
Jak działają systemy ostrzegające w trakcie cofania?
Systemy wspomagające bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego powoli stają się standardem. Marki motoryzacyjne z jednej strony same wprowadzają kolejne innowacje, a z drugiej są zmuszane do wdrażania niektórych rozwiązań w związku ze zmieniającymi się przepisami. Jak jest z systemami ostrzegającymi w trakcie cofania?
więcej