• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Auta w trasę – co warto kupić do 80 tys. zł?

W dzisiejszych czasach mobilność to podstawa. Nie brakuje takich, którzy rocznie pokonują kilkadziesiąt, a nawet sto tysięcy kilometrów. W samochodzie spędzają bardzo dużo czasu, dlatego powinni zwrócić uwagę na nieco inne kwestie niż osoby wsiadające do auta tylko w weekendy. Jakie modele są szczególnie warte polecenia?

Auta przeznaczone do jeżdżenia w trasę powinny się przede wszystkim dobrze prowadzić i zapewniać komfort jazdy. W końcu jeżeli spędza się większość dnia w kabinie kierowcy, warto o to zadbać. Z tego względu szczególnie polecane są przestronne, czyli zazwyczaj nieco większe samochody. Nie bez znaczenia oczywiście pozostaje kwestia zużycia paliwa – im mniej, tym lepiej. Co można kupić za 80 tys. zł? Jeżeli szukacie nowego lub maksymalnie 2-, 3-letniego samochodu, rozważcie któryś z poniższych modeli.

Hyundai Tucson

Na początek kompaktowy koreański samochód, czyli Hyundai Tucson. Spełnia kryteria związane z przestronnością, komfortem i niezawodnością. Na plus: ma prosty silnik, jest całkiem nieźle wykonany, a producent oferuje bardzo dobrą gwarancję w zestawie. Pewnie dlatego to jeden z popularniejszych modeli tej marki. Jedyny minus? Niewielki wybór jednostek napędowych i przeciętne osiągi. Za to bez problemu w budżecie można kupić nowy albo bardzo krótko używany samochód.

Skoda Superb

Skody chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Wersja Superb to nie tylko naprawdę duża przestrzeń w kabinie, lecz także imponujący bagażnik o przestrzeni załadunkowej liczącej 600 l. Tym samym to zarówno doskonały samochód do codziennej jazdy na trasach, jak i do wyjazdów z rodziną. Model zaliczany jest do segmentu D. Na plus: niezłe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, dobre prowadzenie. Jeżeli chodzi o silnik, warto rozważyć zakup auta z 2.0 TDI i 150 KM – to naprawdę udana jednostka, która w cyklu mieszanym pali maksymalnie do 7 litrów. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu, to niewiele.

Opel Insignia

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć auta zza zachodniej granicy. Mowa o Oplu. Insignia zaliczana jest do segmentu D. Ma przestronne wnętrze, ale jednocześnie duże gabaryty na zewnątrz. Na plus: stylistyka, która podoba się wielu kierowcom; spory bagażnik i dobra jakość wykonania. Co do jednostek napędowych, warto rozważyć silnik 1.5 l ze 165 KM. Ze względu na wielkość, warto rozważyć zakup nadwozia typu kombi.

Renault Kadjar

Pora na SUV-a, czyli Renaulta Kadjara. To raczej samochód do spokojnej jazdy, szczególnie wtedy, gdy wybierze się 1.3 TCe w benzynie ze 140 KM. Nie ma co liczyć na spektakularne osiągi, ale dzięki temu spalanie w cyklu mieszanym będzie oscylowało w granicach 7 l na 100 km. Na plus: funkcjonalność wnętrza, komfortowe zawieszenie, wygoda nawet przy dłuższych podróżach.

Seat Leon

Na koniec samochód, który wszyscy znają, czyli Seat Leon. Auto reprezentuje segment C i mimo że z zewnątrz wydaje się niewielkie, w środku oferuje całkiem sporo miejsca. Jeżeli potrzebujecie dużego bagażnika, możecie wybrać kombi z ponad 500 l przestrzeni załadunkowej. W innym wypadku zdecydujcie się na hatchbacka. Na plus: tanie ewentualne naprawy – podzespoły wspólne z Golfem, dobra cena w stosunku do jakości, wydajny silnik. A co z napędem? Warto wziąć pod uwagę 1.5 TSI ze 130 KM. Tu spalanie będzie podobne jak u poprzedników.

Jak samodzielnie odgrzybić klimatyzację?
Obecnie chyba w każdym nowym samochodzie montuje się klimatyzację w standardzie. Jesteśmy na tyle przyzwyczajeni do tego rozwiązania, że oczekujemy go dosłownie w każdym aucie. W zasadzie trudno się dziwić. Wtedy, gdy na zewnątrz robi się gorąco, klimatyzacja gwarantuje komfort podróży, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo – zmniejsza ryzyko zasłabnięcia kierowcy ze względu na upał. Trzeba jednak pamiętać, że klimatyzacja wymaga regularnego odgrzybiania. Czy da się to zrobić w warunkach domowych?
więcej
Jak działają systemy ostrzegające w trakcie cofania?
Systemy wspomagające bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego powoli stają się standardem. Marki motoryzacyjne z jednej strony same wprowadzają kolejne innowacje, a z drugiej są zmuszane do wdrażania niektórych rozwiązań w związku ze zmieniającymi się przepisami. Jak jest z systemami ostrzegającymi w trakcie cofania?
więcej
Łopatki przy kierownicy – jak to działa?
Do niedawna łopatki przy kierownicy kojarzyły się wyłącznie z bardzo szybkimi luksusowymi samochodami albo z grami komputerowymi. Dziś można je dokupić do wielu różnych modeli aut – to rozwiązanie stało się ogólnodostępne. Pytanie tylko, czy faktycznie to wygodny element, czy wyłącznie efektowny gadżet. Jak używać łopatek przy kierownicy?
więcej