• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Auta w trasę – co warto kupić do 80 tys. zł?

W dzisiejszych czasach mobilność to podstawa. Nie brakuje takich, którzy rocznie pokonują kilkadziesiąt, a nawet sto tysięcy kilometrów. W samochodzie spędzają bardzo dużo czasu, dlatego powinni zwrócić uwagę na nieco inne kwestie niż osoby wsiadające do auta tylko w weekendy. Jakie modele są szczególnie warte polecenia?

Auta przeznaczone do jeżdżenia w trasę powinny się przede wszystkim dobrze prowadzić i zapewniać komfort jazdy. W końcu jeżeli spędza się większość dnia w kabinie kierowcy, warto o to zadbać. Z tego względu szczególnie polecane są przestronne, czyli zazwyczaj nieco większe samochody. Nie bez znaczenia oczywiście pozostaje kwestia zużycia paliwa – im mniej, tym lepiej. Co można kupić za 80 tys. zł? Jeżeli szukacie nowego lub maksymalnie 2-, 3-letniego samochodu, rozważcie któryś z poniższych modeli.

Hyundai Tucson

Na początek kompaktowy koreański samochód, czyli Hyundai Tucson. Spełnia kryteria związane z przestronnością, komfortem i niezawodnością. Na plus: ma prosty silnik, jest całkiem nieźle wykonany, a producent oferuje bardzo dobrą gwarancję w zestawie. Pewnie dlatego to jeden z popularniejszych modeli tej marki. Jedyny minus? Niewielki wybór jednostek napędowych i przeciętne osiągi. Za to bez problemu w budżecie można kupić nowy albo bardzo krótko używany samochód.

Skoda Superb

Skody chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Wersja Superb to nie tylko naprawdę duża przestrzeń w kabinie, lecz także imponujący bagażnik o przestrzeni załadunkowej liczącej 600 l. Tym samym to zarówno doskonały samochód do codziennej jazdy na trasach, jak i do wyjazdów z rodziną. Model zaliczany jest do segmentu D. Na plus: niezłe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, dobre prowadzenie. Jeżeli chodzi o silnik, warto rozważyć zakup auta z 2.0 TDI i 150 KM – to naprawdę udana jednostka, która w cyklu mieszanym pali maksymalnie do 7 litrów. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu, to niewiele.

Opel Insignia

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć auta zza zachodniej granicy. Mowa o Oplu. Insignia zaliczana jest do segmentu D. Ma przestronne wnętrze, ale jednocześnie duże gabaryty na zewnątrz. Na plus: stylistyka, która podoba się wielu kierowcom; spory bagażnik i dobra jakość wykonania. Co do jednostek napędowych, warto rozważyć silnik 1.5 l ze 165 KM. Ze względu na wielkość, warto rozważyć zakup nadwozia typu kombi.

Renault Kadjar

Pora na SUV-a, czyli Renaulta Kadjara. To raczej samochód do spokojnej jazdy, szczególnie wtedy, gdy wybierze się 1.3 TCe w benzynie ze 140 KM. Nie ma co liczyć na spektakularne osiągi, ale dzięki temu spalanie w cyklu mieszanym będzie oscylowało w granicach 7 l na 100 km. Na plus: funkcjonalność wnętrza, komfortowe zawieszenie, wygoda nawet przy dłuższych podróżach.

Seat Leon

Na koniec samochód, który wszyscy znają, czyli Seat Leon. Auto reprezentuje segment C i mimo że z zewnątrz wydaje się niewielkie, w środku oferuje całkiem sporo miejsca. Jeżeli potrzebujecie dużego bagażnika, możecie wybrać kombi z ponad 500 l przestrzeni załadunkowej. W innym wypadku zdecydujcie się na hatchbacka. Na plus: tanie ewentualne naprawy – podzespoły wspólne z Golfem, dobra cena w stosunku do jakości, wydajny silnik. A co z napędem? Warto wziąć pod uwagę 1.5 TSI ze 130 KM. Tu spalanie będzie podobne jak u poprzedników.

Jak rozpoznać, że silnik w samochodzie nadaje się do remontu?
Nie da się powiedzieć, ile dokładnie kilometrów pokona samochód, zanim trzeba będzie przeprowadzić generalny remont silnika albo, co gorsza, wymienić jednostkę napędową. Dlaczego? Ponieważ bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji auta, sposobu jazdy i jakości wlewanych płynów eksploatacyjnych. Co zatem może wskazywać na to, że silnik przestaje działać prawidłowo? Kiedy kierowcy powinna się zapalić czerwona lampka?
więcej
Sonda lambda – działanie, awaryjność, wymiana
Sonda lambda to czujnik odpowiadający za mierzenie poziomu tlenu w spalinach. Ten niewielki element układu wydechowego wpływa na pracę jednostki napędowej, dlatego jego ewentualna awaria może się okazać problematyczna. Jak dokładnie działa sonda lambda? Jakie są jej najczęstsze awarie? I o czym warto pamiętać, jeżeli chce się samodzielnie wymienić ten podzespół?
więcej
Rodzaje tuningu – optyczny, elektroniczny i mechaniczny
ng – jakie jest pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie to słowo? Większość pewnie pomyśli o podrasowanym samochodzie z dużym spojlerem, alufelgami i sportowym tłumikiem. Faktycznie, większość aut po tuningu optycznym ma zamontowane wspomniane elementy, ale tuning to przede wszystkim modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego oraz podwozia pojazdu w celu zwiększenia jego mocy. W które przeróbki rzeczywiście warto zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt?
więcej