• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Auta w trasę – co warto kupić do 80 tys. zł?

W dzisiejszych czasach mobilność to podstawa. Nie brakuje takich, którzy rocznie pokonują kilkadziesiąt, a nawet sto tysięcy kilometrów. W samochodzie spędzają bardzo dużo czasu, dlatego powinni zwrócić uwagę na nieco inne kwestie niż osoby wsiadające do auta tylko w weekendy. Jakie modele są szczególnie warte polecenia?

Auta przeznaczone do jeżdżenia w trasę powinny się przede wszystkim dobrze prowadzić i zapewniać komfort jazdy. W końcu jeżeli spędza się większość dnia w kabinie kierowcy, warto o to zadbać. Z tego względu szczególnie polecane są przestronne, czyli zazwyczaj nieco większe samochody. Nie bez znaczenia oczywiście pozostaje kwestia zużycia paliwa – im mniej, tym lepiej. Co można kupić za 80 tys. zł? Jeżeli szukacie nowego lub maksymalnie 2-, 3-letniego samochodu, rozważcie któryś z poniższych modeli.

Hyundai Tucson

Na początek kompaktowy koreański samochód, czyli Hyundai Tucson. Spełnia kryteria związane z przestronnością, komfortem i niezawodnością. Na plus: ma prosty silnik, jest całkiem nieźle wykonany, a producent oferuje bardzo dobrą gwarancję w zestawie. Pewnie dlatego to jeden z popularniejszych modeli tej marki. Jedyny minus? Niewielki wybór jednostek napędowych i przeciętne osiągi. Za to bez problemu w budżecie można kupić nowy albo bardzo krótko używany samochód.

Skoda Superb

Skody chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Wersja Superb to nie tylko naprawdę duża przestrzeń w kabinie, lecz także imponujący bagażnik o przestrzeni załadunkowej liczącej 600 l. Tym samym to zarówno doskonały samochód do codziennej jazdy na trasach, jak i do wyjazdów z rodziną. Model zaliczany jest do segmentu D. Na plus: niezłe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, dobre prowadzenie. Jeżeli chodzi o silnik, warto rozważyć zakup auta z 2.0 TDI i 150 KM – to naprawdę udana jednostka, która w cyklu mieszanym pali maksymalnie do 7 litrów. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu, to niewiele.

Opel Insignia

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć auta zza zachodniej granicy. Mowa o Oplu. Insignia zaliczana jest do segmentu D. Ma przestronne wnętrze, ale jednocześnie duże gabaryty na zewnątrz. Na plus: stylistyka, która podoba się wielu kierowcom; spory bagażnik i dobra jakość wykonania. Co do jednostek napędowych, warto rozważyć silnik 1.5 l ze 165 KM. Ze względu na wielkość, warto rozważyć zakup nadwozia typu kombi.

Renault Kadjar

Pora na SUV-a, czyli Renaulta Kadjara. To raczej samochód do spokojnej jazdy, szczególnie wtedy, gdy wybierze się 1.3 TCe w benzynie ze 140 KM. Nie ma co liczyć na spektakularne osiągi, ale dzięki temu spalanie w cyklu mieszanym będzie oscylowało w granicach 7 l na 100 km. Na plus: funkcjonalność wnętrza, komfortowe zawieszenie, wygoda nawet przy dłuższych podróżach.

Seat Leon

Na koniec samochód, który wszyscy znają, czyli Seat Leon. Auto reprezentuje segment C i mimo że z zewnątrz wydaje się niewielkie, w środku oferuje całkiem sporo miejsca. Jeżeli potrzebujecie dużego bagażnika, możecie wybrać kombi z ponad 500 l przestrzeni załadunkowej. W innym wypadku zdecydujcie się na hatchbacka. Na plus: tanie ewentualne naprawy – podzespoły wspólne z Golfem, dobra cena w stosunku do jakości, wydajny silnik. A co z napędem? Warto wziąć pod uwagę 1.5 TSI ze 130 KM. Tu spalanie będzie podobne jak u poprzedników.

Dlaczego niektórzy wycinają katalizatory?
Żywotność katalizatorów szacuje się na około 200 tys. km. Jeśli urządzenie nie było wymieniane, po pewnym czasie może przestać działać prawidłowo. W efekcie na kokpicie zapala się kontrolka „check engine” sygnalizująca niską wydajność reaktora katalitycznego. Gdy tak się stanie, jedynym sposobem na naprawę awarii jest wymiana na nowy. Niektórzy, chcąc uniknąć konieczności zakupu drogiego podzespołu, po prostu wycinają katalizator. Czy takie działanie ma sens?
więcej
Najciekawsze wydechy w samochodach
Wydech w samochodzie pełni nie tylko funkcję związaną z odprowadzaniem spalin, lecz także może być elementem dekoracyjnym. Tak dzieje się zwłaszcza w przypadku sportowych modeli aut, które z założenia mają wyglądać nietypowo. W których pojazdach zamontowano wyjątkowo ciekawe końcówki wydechów?
więcej
Tłumiki sportowe – zalety i wady
Tłumiki sportowe montuje się po to, żeby uzyskać ciekawsze brzmienie silnika, poprawić walory wizualne samochodu, a przy tym – w niektórych przypadkach – podnieść nieco moc jednostki napędowej. Taki tuning ma wielu zwolenników, ale zanim się go wykona, warto wiedzieć, co może się z tym wiązać.
więcej