• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Baza wiedzy

3+4/PASKI i 3+4/PASKI+SONDA – jak rozpoznać różnicę ?

Katalizatory 3+4/PASKI oraz 3+4/PASKI+SONDA to dwa bardzo często spotykane na rynku modele, wyglądające identycznie. Często zatem dochodziło do sytuacji, w której Klienci chcąc wycenić samodzielnie posiadany katalizator przy użyciu naszego cennika, napotykali na problem –  „Który model właściwie posiadam” ? Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę. Różnica bowiem w cenie pomiędzy nimi na dzień 7 listopada wynosi aż 170,10 zł.

Obydwa katalizatory posiadają 3 paski z lewej i 4 paski z prawej strony obudowy.

 

 

 

Obydwa mają identyczny, podłużny kształt licznymi wypukłościami pokrywy. Ich długość w obu przypadkach wynosi około 45 cm. Waga różni się minimalnie – 3+4/PASKI waży 1,18 kg, natomiast 3+4/PASKI+SONDA 1,12 kg co stanowi prawie niezauważalną różnicę.

Jak więc dokonać rozróżnienia i prawidłowo wycenić powyższe katalizatory ?

 

W tym celu należy zwrócić uwagę na zawartość lub jej brak sondy lambda. Powinna ona znajdować się w miejsku wskazanym zieloną strzałką – patrząc na obudowę, znajdziecie wgłębienie, w którym powinna być zamontowana sonda lambda.

Drugi sposób to sprawdzenie oznaczenia silnika – w przypadku katalizatora 3+4/PASKI+SONDA, będzie ono zawierać numery: F20B6 LUB F18B2.

 

Dlaczego katalizator 3+4/PASKI+SONDA  jest droższy ?

Odpowiedź narzuca się automatycznie – ze względu na posiadanie w środku sondy. Wniosek ten jest jednak błędny. Spieszymy zatem z odpowiedzią.

Model, w którym montowano sondę lambda wewnątrz katalizatora, ma po prostu większą zawartość cennych metali szlachetnych, które powodują różnicę w cenie. Modele te dedykowane były pojazdom sprzedawanym w krajach o wyższych normach emisji, gdzie katalizator musi spełniać bardziej restrykcyjne przepisy, być bardziej ekologiczny, a co za tym idzie – posiadać większą ilość metali szlachetnych, by spełniać lepiej swoją powinność.

 

W jakich autach montowano katalizatory 3+4/PASKI+SONDA ?

Honda Accord

 Któż z nas nie zna tego japońskiego samochodu osobowego, który na rynku istnieje od 1976 r. i jest następcą dużo mniej znanej Hondy 1300.

Produkcją zajmuje się znany koncern motoryzacyjny – Honda Motor Company. Honda

najbardziej znana jest z czterodrzwiowej wersji sedan, która od 1989 roku jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Stanach Zjednoczonych.

Przez wiele lat Accord sprzedawana była w większości krajów na świecie. W lutym 2015 roku, koncern postanowił, by ósma generacja pojazdu nie trafiła na rynek europejski. Ze sprzedaży wycofano też wersję z nadwoziem kombi.

Accord sprzedała się w ilości ponad 18 mln egzemplarzy. Jesienią 2017 roku ukazała się najnowsza generacja, dedykowana rynkowi amerykańskiemu. Auto swoim designem podobne jest do Hondy Civic. To co ma je wyróżniać od poprzednich wersji to lżejsza, jednak nie mniej wytrzymała konstrukcja, obniżenie środka ciężkości, ulepszone kolumny Mac Phersona czy dwa silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Także w przypadku starszych wersji nie możemy zbyt wiele narzekać – są solidnie wykonane, mogą pochwalić się trwałą mechaniką i elektroniką i przez wielu uznawane za mało awaryjne. Nagminnym problemem jest jednak rdza i kłopoty przekładni kierowniczej.

Awaria systemu VANOS
Właściciele samochodów marki BMW pewnie znają odpowiedź na pytanie, czym jest VANOS. A wiecie, jakie są objawy awarii tego systemu? Co daje zastosowanie takiego rozwiązania? I w jaki sposób można dbać o VANOS, żeby posłużył maksymalnie długo?
więcej
JAK DBAĆ O KATALIZATOR PRZY INSTALACJI GAZOWEJ
Koszty zakupu nowego reaktora katalitycznego sięgają od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Dlatego dziś chcemy podzielić się z Wami, na co zwracać uwagę i w jaki sposób możemy zadbać o dłuższą żywotność naszego katalizatora, szczególnie jeśli posiadacie samochody z instalacją gazową.
więcej
WODA W TŁUMIKU – CZY TO NORMALNE ?
Wiele osób zastanawia się dlaczego z tłumika cieknie woda. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć dlaczego tak się dzieję, czy należy się martwić tym zjawiskiem, a także jak sobie z nim poradzić.
więcej