• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

3+4/PASKI i 3+4/PASKI+SONDA – jak rozpoznać różnicę ?

Katalizatory 3+4/PASKI oraz 3+4/PASKI+SONDA to dwa bardzo często spotykane na rynku modele, wyglądające identycznie. Często zatem dochodziło do sytuacji, w której Klienci chcąc wycenić samodzielnie posiadany katalizator przy użyciu naszego cennika, napotykali na problem –  „Który model właściwie posiadam” ? Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę. Różnica bowiem w cenie pomiędzy nimi na dzień 7 listopada wynosi aż 170,10 zł.

Obydwa katalizatory posiadają 3 paski z lewej i 4 paski z prawej strony obudowy.

 

 

 

Obydwa mają identyczny, podłużny kształt licznymi wypukłościami pokrywy. Ich długość w obu przypadkach wynosi około 45 cm. Waga różni się minimalnie – 3+4/PASKI waży 1,18 kg, natomiast 3+4/PASKI+SONDA 1,12 kg co stanowi prawie niezauważalną różnicę.

Jak więc dokonać rozróżnienia i prawidłowo wycenić powyższe katalizatory ?

 

W tym celu należy zwrócić uwagę na zawartość lub jej brak sondy lambda. Powinna ona znajdować się w miejsku wskazanym zieloną strzałką – patrząc na obudowę, znajdziecie wgłębienie, w którym powinna być zamontowana sonda lambda.

Drugi sposób to sprawdzenie oznaczenia silnika – w przypadku katalizatora 3+4/PASKI+SONDA, będzie ono zawierać numery: F20B6 LUB F18B2.

 

Dlaczego katalizator 3+4/PASKI+SONDA  jest droższy ?

Odpowiedź narzuca się automatycznie – ze względu na posiadanie w środku sondy. Wniosek ten jest jednak błędny. Spieszymy zatem z odpowiedzią.

Model, w którym montowano sondę lambda wewnątrz katalizatora, ma po prostu większą zawartość cennych metali szlachetnych, które powodują różnicę w cenie. Modele te dedykowane były pojazdom sprzedawanym w krajach o wyższych normach emisji, gdzie katalizator musi spełniać bardziej restrykcyjne przepisy, być bardziej ekologiczny, a co za tym idzie – posiadać większą ilość metali szlachetnych, by spełniać lepiej swoją powinność.

 

W jakich autach montowano katalizatory 3+4/PASKI+SONDA ?

Honda Accord

 Któż z nas nie zna tego japońskiego samochodu osobowego, który na rynku istnieje od 1976 r. i jest następcą dużo mniej znanej Hondy 1300.

Produkcją zajmuje się znany koncern motoryzacyjny – Honda Motor Company. Honda

najbardziej znana jest z czterodrzwiowej wersji sedan, która od 1989 roku jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Stanach Zjednoczonych.

Przez wiele lat Accord sprzedawana była w większości krajów na świecie. W lutym 2015 roku, koncern postanowił, by ósma generacja pojazdu nie trafiła na rynek europejski. Ze sprzedaży wycofano też wersję z nadwoziem kombi.

Accord sprzedała się w ilości ponad 18 mln egzemplarzy. Jesienią 2017 roku ukazała się najnowsza generacja, dedykowana rynkowi amerykańskiemu. Auto swoim designem podobne jest do Hondy Civic. To co ma je wyróżniać od poprzednich wersji to lżejsza, jednak nie mniej wytrzymała konstrukcja, obniżenie środka ciężkości, ulepszone kolumny Mac Phersona czy dwa silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Także w przypadku starszych wersji nie możemy zbyt wiele narzekać – są solidnie wykonane, mogą pochwalić się trwałą mechaniką i elektroniką i przez wielu uznawane za mało awaryjne. Nagminnym problemem jest jednak rdza i kłopoty przekładni kierowniczej.

Katalizator a filtr cząstek stałych – podobieństwa i różnice
Wielu kierowców nadal uznaje układ wydechowy za jeden z prostszych i mniej istotnych układów w samochodzie. Niesłusznie. Warto pamiętać, że odpowiada on nie tylko za oczyszczanie spalin z toksycznych substancji, lecz także ma wpływ na działanie jednostki napędowej. Między innymi w wyniku tego nieco lekceważącego podejścia niektórzy utożsamiają katalizator z filtrem cząstek stałych i odwrotnie. Tymczasem to dwa różne podzespoły, które więcej dzieli niż łączy.
więcej
Zakup samochodu po chiptuningu – warto czy nie warto?
Chiptuning to stosunkowo prosty sposób na zwiększenie osiągów silnika – do 10% w stosunku do wartości wyjściowych w przypadku silników bez doładowania i do 20% przy jednostkach z turbosprężarką albo kompresorem. Ten rodzaj modyfikacji zyskuje na popularności, ale trzeba pamiętać, że ingerencja w oprogramowanie w niektórych przypadkach może być ryzykowna. Czy warto kupować samochody po chiptuningu, czy lepiej unikać takich modeli?
więcej
Cztery najbardziej awaryjne czujniki w samochodzie
We współczesnych samochodach nie brakuje różnego rodzaju czujników informujących kierowcę nie tylko o kwestiach związanych z właściwą lub niewłaściwą pracą jednostki napędowej, lecz także o działaniu systemów bezpieczeństwa, a nawet o niedomknięciu klapki wlewu paliwa. Większość z nich jest niestety podatna na awarie. Które są szczególnie narażone na uszkodzenia i ile kosztuje ich wymiana?
więcej