• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

C1388200063760112729536000

C1388200063760112729536000

W jaki sposób można wymusić wypalanie filtra DPF?
Filtr cząstek stałych – w skrócie DPF lub FAP w samochodach z silnikami diesla oraz GPF w autach z jednostkami benzynowymi – odpowiada za oczyszczanie spalin z cząstek sadzy poprzez gromadzenie ich w swoim rdzeniu. Gdy poziom sadzy w filtrze przekracza normę, dochodzi do jej samoistnego wypalania. Czasami jednak warto specjalnie wymusić ten proces. Kiedy i jak można to zrobić?
więcej
Czym się różni filtr GPF od DPF?
DPF-y montuje się w samochodach z silnikami wysokoprężnymi od dawna. Od niedawna zaś również pojazdy z jednostkami benzynowymi wyposażane są w dodatkowy filtr nazywany GPF. Teoretycznie oba filtry mają takie samo zadanie – oczyszczanie spalin z cząstek stałych, to znaczy z popiołu i sadzy. Jednak w związku z tym, że działają w różnych warunkach, nie do końca można postawić pomiędzy nimi znak równości. Czym różni się GPF od DPF-a?
więcej
Dlaczego samochód nagle spala dużo więcej paliwa niż dotychczas?
Do tej pory tankowaliśmy raz na dwa tygodnie i spokojnie wystarczało nam na codzienne dojazdy do pracy. Teraz nagle dużo szybciej zapala się rezerwa, chociaż wcale nie pokonaliśmy więcej kilometrów niż zazwyczaj. Co może być przyczyną zwiększonego spalania? Dlaczego samochód pobiera więcej paliwa? Gdzie szukać przyczyny? I czy zawsze oznacza to poważną awarię?
więcej