• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Tłumiki sportowe – najlepsi producenci

Tłumik to niezbędny element układu wydechowego, który montowany jest w każdym aucie. Właściciele pojazdów mają możliwość wymiany fabrycznego tłumika na wersję sportową – dzięki temu wpływają na wygląd samochodu, dźwięk, a także w małym stopniu na jego osiągi. Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w produkcji tłumików sportowych, ale nie każdej warto zaufać. My polecamy markę polską, australijską i amerykańską.

Odpowiednio dobrany tłumik modyfikuje dźwięk auta – to najczęstsza przyczyna wymiany oryginalnego urządzenia na sportowe. W końcu prawie każdy lubi ten specyficzny mocny dźwięk, który słychać np. podczas przyspieszania. Wielu kierowców patrzy również na wygląd i dlatego wybiera chromowane końcówki w różnych kształtach. Pozostaje jeszcze kwestia osiągów – faktycznie, dzięki zamontowaniu tłumika sportowego można odczuć niewielką poprawę osiągów auta, co także jest dla niektórych motywatorem do montażu nowego urządzenia.

Przy wyborze tłumika zwracajcie uwagę na jego średnicę, bo im większa, tym większa moc silnika, ale za to mniejszy moment obrotowy i duży hałas.

Polska marka – Ulter Sport

Jeżeli stawiacie na wspieranie lokalnych przedsiębiorców, to zdecydowanie polecamy tłumiki sportowe marki Ulter Sport. Ta firma działa w Polsce od lat 90, ma bardzo szeroki asortyment i zróżnicowane ceny. Za uniwersalny model urządzenia zapłacicie około 350 zł, zaś np. za wersję do Audi A4, BMW E36 lub E46 ok. 700–800 zł.

Proex Automotive

To australijska marka produkująca łatwe w montażu tłumiki przeznaczone do konkretnych modeli aut. Na tłumik do BMW E46, wydacie ok. 350 zł, czyli nawet dwa razy mniej niż na urządzenie polskiego producenta. Wersje do mniejszych samochodów są odpowiednio tańsze, więc ich wymiana zdecydowanie nie należy do kosztownych.

MagnaFlow

Pośrodku, jeżeli chodzi o cenę, plasuje się amerykański producent MagnaFlow. Można powiedzieć, że firma od lat 70 stała się potentatem na rynku – tworzy nie tylko tłumiki, lecz także całe systemy wydechowe. Jej produkty kupicie za mniej więcej 300 do 500 zł, jeżeli wybierzecie urządzenia dedykowane do danego modelu auta. Najpopularniejsze są jednak przelotowe tłumiki środkowe. Tutaj decydująca jest także cena – ok. 150 zł za sztukę. Wszystkie z tych firm tworzą bardzo wysokiej jakości produkty, które na pewno posłużą przez dłuższy czas. To, jakiego producenta wybierzecie, zależy przede wszystkim od kwestii finansowych i estetycznych.

Jak działają systemy ostrzegające w trakcie cofania?
Systemy wspomagające bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego powoli stają się standardem. Marki motoryzacyjne z jednej strony same wprowadzają kolejne innowacje, a z drugiej są zmuszane do wdrażania niektórych rozwiązań w związku ze zmieniającymi się przepisami. Jak jest z systemami ostrzegającymi w trakcie cofania?
więcej
Łopatki przy kierownicy – jak to działa?
Do niedawna łopatki przy kierownicy kojarzyły się wyłącznie z bardzo szybkimi luksusowymi samochodami albo z grami komputerowymi. Dziś można je dokupić do wielu różnych modeli aut – to rozwiązanie stało się ogólnodostępne. Pytanie tylko, czy faktycznie to wygodny element, czy wyłącznie efektowny gadżet. Jak używać łopatek przy kierownicy?
więcej
Paliwo E10 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej benzynie
Chociaż od pewnego czasu mówiło się, że od 1 stycznia 2024 roku benzyna E10 zastąpi Pb95, czyli format E5, część kierowców i tak była zaskoczona, gdy zobaczyła nowe oznaczenia. Czym charakteryzuje się paliwo E10? Kto może je tankować? I co zrobić, jeśli mimo wszystko chce się wlewać wersję E5?
więcej