• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Tłumiki sportowe – najlepsi producenci

Tłumik to niezbędny element układu wydechowego, który montowany jest w każdym aucie. Właściciele pojazdów mają możliwość wymiany fabrycznego tłumika na wersję sportową – dzięki temu wpływają na wygląd samochodu, dźwięk, a także w małym stopniu na jego osiągi. Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w produkcji tłumików sportowych, ale nie każdej warto zaufać. My polecamy markę polską, australijską i amerykańską.

Odpowiednio dobrany tłumik modyfikuje dźwięk auta – to najczęstsza przyczyna wymiany oryginalnego urządzenia na sportowe. W końcu prawie każdy lubi ten specyficzny mocny dźwięk, który słychać np. podczas przyspieszania. Wielu kierowców patrzy również na wygląd i dlatego wybiera chromowane końcówki w różnych kształtach. Pozostaje jeszcze kwestia osiągów – faktycznie, dzięki zamontowaniu tłumika sportowego można odczuć niewielką poprawę osiągów auta, co także jest dla niektórych motywatorem do montażu nowego urządzenia.

Przy wyborze tłumika zwracajcie uwagę na jego średnicę, bo im większa, tym większa moc silnika, ale za to mniejszy moment obrotowy i duży hałas.

Polska marka – Ulter Sport

Jeżeli stawiacie na wspieranie lokalnych przedsiębiorców, to zdecydowanie polecamy tłumiki sportowe marki Ulter Sport. Ta firma działa w Polsce od lat 90, ma bardzo szeroki asortyment i zróżnicowane ceny. Za uniwersalny model urządzenia zapłacicie około 350 zł, zaś np. za wersję do Audi A4, BMW E36 lub E46 ok. 700–800 zł.

Proex Automotive

To australijska marka produkująca łatwe w montażu tłumiki przeznaczone do konkretnych modeli aut. Na tłumik do BMW E46, wydacie ok. 350 zł, czyli nawet dwa razy mniej niż na urządzenie polskiego producenta. Wersje do mniejszych samochodów są odpowiednio tańsze, więc ich wymiana zdecydowanie nie należy do kosztownych.

MagnaFlow

Pośrodku, jeżeli chodzi o cenę, plasuje się amerykański producent MagnaFlow. Można powiedzieć, że firma od lat 70 stała się potentatem na rynku – tworzy nie tylko tłumiki, lecz także całe systemy wydechowe. Jej produkty kupicie za mniej więcej 300 do 500 zł, jeżeli wybierzecie urządzenia dedykowane do danego modelu auta. Najpopularniejsze są jednak przelotowe tłumiki środkowe. Tutaj decydująca jest także cena – ok. 150 zł za sztukę. Wszystkie z tych firm tworzą bardzo wysokiej jakości produkty, które na pewno posłużą przez dłuższy czas. To, jakiego producenta wybierzecie, zależy przede wszystkim od kwestii finansowych i estetycznych.

Jak rozpoznać, że silnik w samochodzie nadaje się do remontu?
Nie da się powiedzieć, ile dokładnie kilometrów pokona samochód, zanim trzeba będzie przeprowadzić generalny remont silnika albo, co gorsza, wymienić jednostkę napędową. Dlaczego? Ponieważ bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji auta, sposobu jazdy i jakości wlewanych płynów eksploatacyjnych. Co zatem może wskazywać na to, że silnik przestaje działać prawidłowo? Kiedy kierowcy powinna się zapalić czerwona lampka?
więcej
Sonda lambda – działanie, awaryjność, wymiana
Sonda lambda to czujnik odpowiadający za mierzenie poziomu tlenu w spalinach. Ten niewielki element układu wydechowego wpływa na pracę jednostki napędowej, dlatego jego ewentualna awaria może się okazać problematyczna. Jak dokładnie działa sonda lambda? Jakie są jej najczęstsze awarie? I o czym warto pamiętać, jeżeli chce się samodzielnie wymienić ten podzespół?
więcej
Rodzaje tuningu – optyczny, elektroniczny i mechaniczny
ng – jakie jest pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie to słowo? Większość pewnie pomyśli o podrasowanym samochodzie z dużym spojlerem, alufelgami i sportowym tłumikiem. Faktycznie, większość aut po tuningu optycznym ma zamontowane wspomniane elementy, ale tuning to przede wszystkim modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego oraz podwozia pojazdu w celu zwiększenia jego mocy. W które przeróbki rzeczywiście warto zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt?
więcej