• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Program Toyota Plus – jak to działa?

Używane auta były, są i będą popularne – co do tego nie ma wątpliwości. Oprócz zakupu samochodu od poprzedniego właściciela, na giełdzie albo w komisie istnieje także możliwość nabycia pojazdu używanego z salonu z gwarancją. Na to pozwala m.in. program Toyota Plus. Jak dokładnie działa?

Wiele marek decyduje się na sprzedaż używanych modeli w swoich salonach. To rozwiązanie bardzo bezpieczne dla kupującego, ponieważ zazwyczaj producent udziela gwarancji na dany samochód. Dzięki temu można mieć pewność, że jeszcze długo będzie się korzystało z auta bez dodatkowych remontów.

Duży wybór

Kierowca ma przeważnie do wyboru bardzo dużo modeli – od najtańszych po te zdecydowanie droższe – z różnymi opcjami wyposażenia, dlatego bez problemu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Czasami zdarza się, i tak jest również w programie Toyota Plus, że kupujący w rozliczeniu zostawiają samochody innych marek, np. Nissany, Dacie, Fordy, Volkswageny czy Skody, aby dostać zniżkę na Toyotę. Wówczas te auta także dostępne są z gwarancją.

Certyfikat kontroli jakości

W związku z tym, że mowa o samochodach używanych, każdy z modeli po dostarczeniu do salonu przechodzi przez kontrolę w autoryzowanej stacji obsługi. Sprawdzane są m.in. stan nadwozia łącznie z pomiarem grubości lakieru na całym pojeździe, grubość bieżnika opon, stan szyb, wycieraczek, świateł oraz klapy bagażnika. Oprócz tego w aucie weryfikuje się ilość wszystkich płynów (olej silnikowy, płyn hamulcowy, chłodniczy, w układzie wspomagania sprzęgła itp.), ocenia klimatyzację, a także osprzęt silnika. Mechanicy kontrolują również pracę układu kierowniczego, wydechowego, hamulcowego, oceniają stopień korozji podwozia i stan wału napędowego.

Następnie auto przechodzi jazdę próbną – jeśli wszystko przebiegnie pozytywnie, drukuje się wyniki wszystkich pomiarów, samochód otrzymuje certyfikat kontroli jakości i może zostać wystawiony na sprzedaż.

Cały proces jest dość skomplikowany, ale ma prowadzić do wykrycia każdej ewentualnej usterki.

Gwarancja Toyota Plus

W związku z tą dokładną weryfikacją program Toyota Plus daje minimum 12 miesięcy lub 20 000 km ochrony gwarancyjnej. Oczywiście w miarę wydłużania okresu gwarancji rośnie również limit kilometrów.

Tak naprawdę można wybierać spośród dwóch rodzajów gwarancji – standardowej i rozszerzonej. Standardowa to PLUS Optimum obejmująca silnik, skrzynię biegów, sprężarkę klimatyzacji oraz układ przeniesienia napędu. Rozszerzona to PLUS Premium z dodatkową ochroną np. sprzęgła, układu hamulcowego, elektrycznego i wtrysku paliwa, chłodzenia silnika czy skrzyni bezstopniowej CTX.

Niewątpliwym plusem w programie Toyoty jest całodobowa pomoc Assistance, w ramach której samochód albo zostanie naprawiony na miejscu, albo odholowany do najbliższego autoryzowanego serwisu wybranej marki.

Czy to się opłaca?

Na pytanie „czy to się opłaca?” każdy powinien odpowiedzieć sobie sam, mając z tyłu głowy informacje dotyczące gwarancji, pewności co do stanu technicznego pojazdu, udokumentowanego przebiegu oraz pełnej historii samochodu. Niewątpliwie programy tego typu zyskują coraz więcej zwolenników.

Katalizator a filtr cząstek stałych – podobieństwa i różnice
Wielu kierowców nadal uznaje układ wydechowy za jeden z prostszych i mniej istotnych układów w samochodzie. Niesłusznie. Warto pamiętać, że odpowiada on nie tylko za oczyszczanie spalin z toksycznych substancji, lecz także ma wpływ na działanie jednostki napędowej. Między innymi w wyniku tego nieco lekceważącego podejścia niektórzy utożsamiają katalizator z filtrem cząstek stałych i odwrotnie. Tymczasem to dwa różne podzespoły, które więcej dzieli niż łączy.
więcej
Zakup samochodu po chiptuningu – warto czy nie warto?
Chiptuning to stosunkowo prosty sposób na zwiększenie osiągów silnika – do 10% w stosunku do wartości wyjściowych w przypadku silników bez doładowania i do 20% przy jednostkach z turbosprężarką albo kompresorem. Ten rodzaj modyfikacji zyskuje na popularności, ale trzeba pamiętać, że ingerencja w oprogramowanie w niektórych przypadkach może być ryzykowna. Czy warto kupować samochody po chiptuningu, czy lepiej unikać takich modeli?
więcej
Cztery najbardziej awaryjne czujniki w samochodzie
We współczesnych samochodach nie brakuje różnego rodzaju czujników informujących kierowcę nie tylko o kwestiach związanych z właściwą lub niewłaściwą pracą jednostki napędowej, lecz także o działaniu systemów bezpieczeństwa, a nawet o niedomknięciu klapki wlewu paliwa. Większość z nich jest niestety podatna na awarie. Które są szczególnie narażone na uszkodzenia i ile kosztuje ich wymiana?
więcej