Zgodnie z tytułowym pytaniem, dziś będziemy mówić o najczęstszych usterkach występujących w samochodach marki BMW serii 5, a dokładniej E60. Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku, wzbudzając niemałą sensację, ze względu na swoją awangardową stylistykę. Dziś już wiadomo, że to solidny pojazd, zapewniający bardzo duży komfort jazdy, ale jednocześnie dość drogi w utrzymaniu.
Jak na BMW przystało, serię 5 E60 można kupić w wielu wersjach silnikowych. Dostępne są zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne, a każde z nich niestety mają swoje wady. Jakich usterek można się spodziewać w poszczególnych modelach?
Silniki benzynowe w E60
Najmniej awaryjnym oraz wyjątkowo ekonomicznym silnikiem benzynowym jest 2.5 l 192 lub 218 KM. Tak czy inaczej, ta wersja i wszystkie pozostałe, wymagają regularnej kontroli układu chłodzenia – każde przegrzanie jednostki może skończyć się poważnymi problemami. W autach produkowanych po 2007 roku wprowadzono dodatkowo silniki 520, 523 i 530, które mają zamontowane bezpośrednie wtryski paliwa, przez co są narażone na awarie cewek zapłonowych oraz samych wtryskiwaczy.
Jednostki wysokoprężne
W BMW, jak we wszystkich dieslach, po pewnym czasie mogą się pojawić problemy z turbosprężarką – w 535d są aż dwie – kołem dwumasowym (wyłącznie w wersji 2.0 l, bo tylko ona ma dwumasę) i filtrem cząstek stałych. Oprócz tego użytkownicy E60 narzekają na awarie poduszek silnika, napinacza łańcucha rozrządu albo uszkodzenie kolektora ssącego. Do tego dochodzą uszkodzenia elementów związanych z zawieszeniem – szybkie zużycie wahaczy, łączników stabilizatora, przegubów półosi napędowych oraz poduszek tylnego zawieszenia.
Elektryka w BMW
Ogólnym problemem w samochodach marki BMW są kwestie związane z elektryką. Dotyczy to nie tylko modeli serii 5, lecz większości tych niemieckich aut. Awaryjne bywają czujniki skrętu, wyświetlacz komputera pokładowego, regulator napięcia czy radio. Tutaj, o czym trzeba pamiętać przy szukaniu nowej części, bardzo ważny jest akumulator – potrzeba urządzenia o dużej pojemności, które będzie w stanie obsłużyć aż tyle elektroniki, ile montowano w E60.
Inne problemy
Kupując BMW 5, warto mieć na uwadze, że w wersjach z automatyczną skrzynią biegów trzeba dbać o regularną wymianę olejów, a gdy przebieg przekroczy 200 tys. km należy wymienić także konwerter. Jeśli tego nie dopilnujemy, konieczny może się okazać całkowity remont skrzyni, co pociągnie za sobą bardzo duże koszty.
Ogólnie rzecz ujmując, BMW E60 nie należy do bardzo awaryjnych samochodów. Ma swoje słabsze punkty, ale bardzo dużo zależy tu od wybranej wersji silnikowej.