• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Dlaczego oddać katalizator w skupie?

Katalizator co to takiego?

Katalizator jest podstawowym elementem układu wydechowego. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin, a dokładniej zmieszanie ilości szkodliwych związków w spalinach. Katalizator nazywany jest również konwerterem katalitycznym, a jego obecność w układzie wymuszona jest przepisami, a dokładnie normami emisji spalin, które z roku na rok są coraz bardziej zaostrzane. Wyglądem przypomina klasyczny tłumik, który znajdziemy w układzie wydechowym. Sercem katalizatora jest jego środek, a dokładniej kanaliki się w nim znajdujące, które swoim kształtem przypominają plaster miodu. Kanaliki te pokryte są metalami szlachetnymi takimi jak: platyna, rod bądź pallad. To właśnie ich obecność doprowadza do powstania reakcji chemicznej wewnątrz katalizatora mającej na celu zmniejszenie toksyn znajdujących się w spalinach.

Stary katalizator czego nie należy robić?

Rzeczą absolutnie niedozwolona jest wyrzucenie katalizatora w obojętnie jakie miejsce np. las. Dlaczego? Ponieważ we wnętrzu zużytego katalizatora znajduje się duża ilość szkodliwych substancji. Wiele osób decyduje się na wyrzucenie zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do śmietnika komunalnego, który nie jest miejscem nadającym się do tego typu rozwiązań.

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest pozostawienie uszkodzonego bądź zużytego katalizatora u mechanika, który wymienił katalizator na nowy. Jest to na pewno bardzo wygodne rozwiązanie, ale nie przynosi żadnego zysku.

Zużyty katalizator oddawaj zawsze w skupie!

W przypadku, gdy katalizator znajdujący się w naszym pojeździe został wymieniony na nowy najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie starego katalizatora na skup. Dlaczego? Ponieważ nawet uszkodzony bądź zużyty katalizator ma swoją wartość, która wcale nie jest taka mała. Znajdujące się w nich metale szlachetne- platyna, rod bądź pallad nie należą do najtańszych, dlatego bardzo popularne stało się ich odzyskiwanie z katalizatorów. Otrzymana zapłata za oddany katalizator potrafi „podreperować” finanse, które zostały wydane na zakup nowego katalizatora. Drugim argumentem przemawiającym za oddaniem zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do skupu jest dbanie o środowisko, ponieważ profesjonalny skup działa zgodnie ze wszystkimi standardami ochrony środowiska.

Jak wybrać skup?

Wybór skupu w którym oddamy katalizator nie należy do najłatwiejszych. Zanim dokonamy wyboru sprawdźmy czy posiada on wszystkie zezwolenia oraz certyfikaty. Zapoznajmy się dokładnie z procesem skupu oraz wycena poszczególnego katalizatora. Firmą godną zaufania jest DS AUTO Sp. z o.o. Chrzanów -> https://katalizatorychrzanow.pl/, która od wielu lat zajmuje się skupem katalizatorów.  Co więcej oferuje stałe ceny oraz pomoc przy wypełnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, a nawet wycenę w formie on-line. Dodatkowo skup wyposażony jest w spektrometr wraz z zezwoleniem wydanym przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki do jego używania w celu dokładnej analizy składu chemicznego katalizatorów.

Czy da się wyczyścić zapchany filtr DPF w warunkach domowych?
W filtrach cząstek stałych ze względu na ich funkcję i budowę może gromadzić się nadmierna ilość sadzy. Czasami usuwa się ona samoistnie – bez ingerencji kierowcy – w procesie wypalania DPF-a, czasami, gdy jest jej już naprawdę dużo, pozostaje regeneracja filtra albo wymiana podzespołu na nowy. Czy regenerację można przeprowadzić w warunkach domowych, żeby zaoszczędzić na naprawie?
więcej
Skutki zbyt późnej wymiany filtra powietrza
Filtr powietrza odpowiada za przechwytywanie zanieczyszczeń z powietrza, które później trafia do silnika. Ten łatwo dostępny, tani i prosty w wymianie element ma bardzo duży wpływ na prawidłową pracę jednostki napędowej. Jak często powinno się wstawiać nowy filtr? Średnio raz do roku w trakcie przeglądu lub raz na 15 do 20 tysięcy przejechanych kilometrów. A co się stanie, jeżeli wydłużymy czas użytkowania filtra?
więcej
Sportowe tłumiki samochodowe – jakie warto kupić?
Sportowe tłumiki samochodowe mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jedni twierdzą, że basowy pomruk silnika jest wart inwestycji w tłumik, inni uważają, że głośne dźwięki w aucie na dłuższą metę są męczące, dlatego nigdy nie zdecydowaliby się na wymianę tłumika w swoim samochodzie. Jeżeli należycie do tej pierwszej grupy – chcecie poprawić brzmienie jednostki napędowej i jednocześnie wpłynąć na wygląd pojazdu – przeczytajcie, które marki są szczególnie warte uwagi.
więcej