• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Dlaczego oddać katalizator w skupie?

Katalizator co to takiego?

Katalizator jest podstawowym elementem układu wydechowego. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin, a dokładniej zmieszanie ilości szkodliwych związków w spalinach. Katalizator nazywany jest również konwerterem katalitycznym, a jego obecność w układzie wymuszona jest przepisami, a dokładnie normami emisji spalin, które z roku na rok są coraz bardziej zaostrzane. Wyglądem przypomina klasyczny tłumik, który znajdziemy w układzie wydechowym. Sercem katalizatora jest jego środek, a dokładniej kanaliki się w nim znajdujące, które swoim kształtem przypominają plaster miodu. Kanaliki te pokryte są metalami szlachetnymi takimi jak: platyna, rod bądź pallad. To właśnie ich obecność doprowadza do powstania reakcji chemicznej wewnątrz katalizatora mającej na celu zmniejszenie toksyn znajdujących się w spalinach.

Stary katalizator czego nie należy robić?

Rzeczą absolutnie niedozwolona jest wyrzucenie katalizatora w obojętnie jakie miejsce np. las. Dlaczego? Ponieważ we wnętrzu zużytego katalizatora znajduje się duża ilość szkodliwych substancji. Wiele osób decyduje się na wyrzucenie zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do śmietnika komunalnego, który nie jest miejscem nadającym się do tego typu rozwiązań.

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest pozostawienie uszkodzonego bądź zużytego katalizatora u mechanika, który wymienił katalizator na nowy. Jest to na pewno bardzo wygodne rozwiązanie, ale nie przynosi żadnego zysku.

Zużyty katalizator oddawaj zawsze w skupie!

W przypadku, gdy katalizator znajdujący się w naszym pojeździe został wymieniony na nowy najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie starego katalizatora na skup. Dlaczego? Ponieważ nawet uszkodzony bądź zużyty katalizator ma swoją wartość, która wcale nie jest taka mała. Znajdujące się w nich metale szlachetne- platyna, rod bądź pallad nie należą do najtańszych, dlatego bardzo popularne stało się ich odzyskiwanie z katalizatorów. Otrzymana zapłata za oddany katalizator potrafi „podreperować” finanse, które zostały wydane na zakup nowego katalizatora. Drugim argumentem przemawiającym za oddaniem zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do skupu jest dbanie o środowisko, ponieważ profesjonalny skup działa zgodnie ze wszystkimi standardami ochrony środowiska.

Jak wybrać skup?

Wybór skupu w którym oddamy katalizator nie należy do najłatwiejszych. Zanim dokonamy wyboru sprawdźmy czy posiada on wszystkie zezwolenia oraz certyfikaty. Zapoznajmy się dokładnie z procesem skupu oraz wycena poszczególnego katalizatora. Firmą godną zaufania jest DS AUTO Sp. z o.o. Chrzanów -> https://katalizatorychrzanow.pl/, która od wielu lat zajmuje się skupem katalizatorów.  Co więcej oferuje stałe ceny oraz pomoc przy wypełnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, a nawet wycenę w formie on-line. Dodatkowo skup wyposażony jest w spektrometr wraz z zezwoleniem wydanym przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki do jego używania w celu dokładnej analizy składu chemicznego katalizatorów.

Jak rozpoznać, że silnik w samochodzie nadaje się do remontu?
Nie da się powiedzieć, ile dokładnie kilometrów pokona samochód, zanim trzeba będzie przeprowadzić generalny remont silnika albo, co gorsza, wymienić jednostkę napędową. Dlaczego? Ponieważ bardzo dużo zależy od warunków eksploatacji auta, sposobu jazdy i jakości wlewanych płynów eksploatacyjnych. Co zatem może wskazywać na to, że silnik przestaje działać prawidłowo? Kiedy kierowcy powinna się zapalić czerwona lampka?
więcej
Sonda lambda – działanie, awaryjność, wymiana
Sonda lambda to czujnik odpowiadający za mierzenie poziomu tlenu w spalinach. Ten niewielki element układu wydechowego wpływa na pracę jednostki napędowej, dlatego jego ewentualna awaria może się okazać problematyczna. Jak dokładnie działa sonda lambda? Jakie są jej najczęstsze awarie? I o czym warto pamiętać, jeżeli chce się samodzielnie wymienić ten podzespół?
więcej
Rodzaje tuningu – optyczny, elektroniczny i mechaniczny
ng – jakie jest pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie to słowo? Większość pewnie pomyśli o podrasowanym samochodzie z dużym spojlerem, alufelgami i sportowym tłumikiem. Faktycznie, większość aut po tuningu optycznym ma zamontowane wspomniane elementy, ale tuning to przede wszystkim modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego oraz podwozia pojazdu w celu zwiększenia jego mocy. W które przeróbki rzeczywiście warto zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt?
więcej