• Polski
  • Deutsch
  • Română
  • Slovenčina
  • Русский
  • Français
  • English

Wyszukaj na stronie

Baza wiedzy

Dlaczego oddać katalizator w skupie?

Katalizator co to takiego?

Katalizator jest podstawowym elementem układu wydechowego. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie spalin, a dokładniej zmieszanie ilości szkodliwych związków w spalinach. Katalizator nazywany jest również konwerterem katalitycznym, a jego obecność w układzie wymuszona jest przepisami, a dokładnie normami emisji spalin, które z roku na rok są coraz bardziej zaostrzane. Wyglądem przypomina klasyczny tłumik, który znajdziemy w układzie wydechowym. Sercem katalizatora jest jego środek, a dokładniej kanaliki się w nim znajdujące, które swoim kształtem przypominają plaster miodu. Kanaliki te pokryte są metalami szlachetnymi takimi jak: platyna, rod bądź pallad. To właśnie ich obecność doprowadza do powstania reakcji chemicznej wewnątrz katalizatora mającej na celu zmniejszenie toksyn znajdujących się w spalinach.

Stary katalizator czego nie należy robić?

Rzeczą absolutnie niedozwolona jest wyrzucenie katalizatora w obojętnie jakie miejsce np. las. Dlaczego? Ponieważ we wnętrzu zużytego katalizatora znajduje się duża ilość szkodliwych substancji. Wiele osób decyduje się na wyrzucenie zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do śmietnika komunalnego, który nie jest miejscem nadającym się do tego typu rozwiązań.

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest pozostawienie uszkodzonego bądź zużytego katalizatora u mechanika, który wymienił katalizator na nowy. Jest to na pewno bardzo wygodne rozwiązanie, ale nie przynosi żadnego zysku.

Zużyty katalizator oddawaj zawsze w skupie!

W przypadku, gdy katalizator znajdujący się w naszym pojeździe został wymieniony na nowy najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie starego katalizatora na skup. Dlaczego? Ponieważ nawet uszkodzony bądź zużyty katalizator ma swoją wartość, która wcale nie jest taka mała. Znajdujące się w nich metale szlachetne- platyna, rod bądź pallad nie należą do najtańszych, dlatego bardzo popularne stało się ich odzyskiwanie z katalizatorów. Otrzymana zapłata za oddany katalizator potrafi „podreperować” finanse, które zostały wydane na zakup nowego katalizatora. Drugim argumentem przemawiającym za oddaniem zużytego bądź uszkodzonego katalizatora do skupu jest dbanie o środowisko, ponieważ profesjonalny skup działa zgodnie ze wszystkimi standardami ochrony środowiska.

Jak wybrać skup?

Wybór skupu w którym oddamy katalizator nie należy do najłatwiejszych. Zanim dokonamy wyboru sprawdźmy czy posiada on wszystkie zezwolenia oraz certyfikaty. Zapoznajmy się dokładnie z procesem skupu oraz wycena poszczególnego katalizatora. Firmą godną zaufania jest DS AUTO Sp. z o.o. Chrzanów -> https://katalizatorychrzanow.pl/, która od wielu lat zajmuje się skupem katalizatorów.  Co więcej oferuje stałe ceny oraz pomoc przy wypełnieniu wszystkich wymaganych dokumentów, a nawet wycenę w formie on-line. Dodatkowo skup wyposażony jest w spektrometr wraz z zezwoleniem wydanym przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki do jego używania w celu dokładnej analizy składu chemicznego katalizatorów.

Dwumasowe koło zamachowe – działanie, awaryjność, naprawa
Dwumasowe koło zamachowe jest standardem w samochodach wyposażonych w silnik diesla. Aktualnie to jeden z obowiązkowych elementów, które muszą się znaleźć w pojazdach z jednostkami wysokoprężnymi. Czasami ten podzespół montuje się również w autach napędzanych benzyną – wtedy, gdy producent decyduje się na downsizing.
więcej
Drżenie silnika na biegu jałowym – przyczyny
Tak naprawdę każdy silnik lekko drży na biegu jałowym. Drżenie zauważalne jest szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych. Nie ma w tym nic dziwnego, o ile drgania nie są na tyle mocne, że wyraźnie odczuwa się je w kabinie samochodu. Dlaczego czasami się tak dzieje?
więcej
Odma olejowa – działanie, awaryjność, naprawa
W silniku każdy, nawet najmniejszy podzespół, musi działać prawidłowo, aby cała jednostka napędowa mogła wykonywać swoją pracę. Jeżeli dojdzie np. do awarii odmy olejowej, olej zacznie wyciekać przez uszczelki, powodując zalanie silnika. Jak działa odma i co zrobić, żeby uniknąć problemów z tym elementem?
więcej